نظر نمایندگان مجلس درباره رضا ثقتی چیست و چه می گویند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکری شفاهی گفت: آنچه در فضای مجازی درباره جریان مدیرکل ارشاد گیلان رخ داده است، اوج مصیبت به شمار می‌رود.

نظر نمایندگان مجلس درباره رضا ثقتی چیست و چه می گویند؟

به گزارش زنهار به نقل از جماران:کاظم دلخوش اباتری، نماینده صومعه‌سرا در مجلس، در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری درباره ماجرای رئیس اداره ارشاد گیلان گفت: «در قرآن کریم آمده که کسانی که علاقه‌مندند حرف‌هایی درباره ورد مومنان بزنند که آبروی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، خداوند وعده داده تا به عذابی دردناک در دنیا و در آخرت گرفتار خواهند شد.»

 کاظم دلخوش اباتری، نماینده صومعه‌سرا در مجلس، در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری درباره ماجرای رئیس اداره ارشاد گیلان گفت: «در قرآن کریم آمده که کسانی که علاقه‌مندند حرف‌هایی درباره ورد مومنان بزنند که آبروی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، خداوند  وعده داده تا به عذابی دردناک  در دنیا و در آخرت گرفتار خواهند شد.»

او افزوده: «امام خمینی فرمودند افرادی که علیه نظام حرف می‌زنند، اگر دشمن باشند حرف آنها غیرواقعی است و قصد دارند تا مردم را گمراه کنند. افراد شیطان‌صفت حرفی را مطرح کردند که توجه به این موضوع براساس آیات قرآن کریم و احادیث ضروری است، اما مردم گیلان شریف هستند و تاریخ هفت‌هزارساله دارند و حضور مردم گیلان در جبهه‌های جنگ بر کسی پوشیده نیست. اجازه ندهید حقی بر گردن شما بماند و این قضاوت‌های بی‌جا را کنار بگذارید و از رئیس مجلس نیز انتظار دارم در این زمینه تذکر دهند و اجازه داده شود تا کارگزاران قانونی و مسئولان ذیربط کارشان را در این زمینه پیش ببرند و تا وجه مردم انقلابی گیلان خدشه دار نشود.»

قالیباف، رییس مجلس، در پاسخ به این تذکر گفت: «در جلسه شورای عالی امنیت ملی به این نوع روش‌هایی که خلاف قانون و شرع است و افرادی این کار را انجام می‌دهند،‌ متذکر شدم. تشهیر این موضوع در صورت اثبات نیازمند حکم قاضی است. این موضوع تذکر داده شده و به نوبه خودم باز هم این موضوع را پیگیری خواهم کرد.»

 تشهیر در فقه و مجازات اسلامی به معنای رسواکردن مجرم برخی جرایم است. «ازجمله وقتی مجرم یا مجرمان حریمی را می‌شکنند و تهمت زنا و لواط را به دروغ به مومنی نسبت می‌دهند، حکم آن‌ها باید منتشر شود تا هم از مومنی که آبرویش رو برده‌اند، اعاده حیثیت شود و هم اینگونه مجازات سختی در انتظار قذف‌کنندگان باشد.»

دیروز هم این بحث در مجلس داغ بود و محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکری شفاهی گفت: آنچه در فضای مجازی درباره جریان مدیرکل ارشاد گیلان رخ داده است، اوج مصیبت به شمار می‌رود.  ما دیروز قرآن سوزی در کشور سوئد را محکوم کردیم، اما در حقیقت توهین به قرآن در همین گیلان رخ داده است.  امروز هیچ پاسخی برای بچه‌های مذهبی و حزب‌اللهی نداریم. کسی که مسئول حجاب و عفاف بوده است، چرا باید این جنایت را انجام دهد. از رئیس جمهور درخواست می‌کنم به این موضوع ورود کند و وزیر ارشاد استعفا دهد.

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که امروز ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر شفاهی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی، گفت: رئیس جمهور و دولت به این مسئله ورود کرده‌اند که شاید اصل همین ورود نیز زیر سوال باشد زیرا ویدئویی را عده‌ای پخش کردند که نه چهره طرف و نه مکان آن قابل شناسایی آنچنانی است.  دشمنان ما متمرکز شده‌اند بر اینکه حیا، عفت و همه چیز را از بین ببرند. باید بررسی شود اگر واقعیت داشته باشد جرم آنهایی که فحشا را منتشر کرده‌اند بسیار سنگین‌تر از کسانی است که فحشا کرده‌اند. قرار نیست عده ای بیایند افکار عمومی و امنیت اخلاقی و روانی جامعه را بر هم بزنند. اگر فرضاً کسی خطایی کرده که باید مجازات آن را تحمل کند قرار نیست ارکان اخلاقی جامعه را با آن مورد هدف قرار دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار