تصویری از یک خودروی نظامی عجیب و غریب

ولوو تا زمانی که مدل XC۹۰ را در اوایل دهه ۲۰۰۰ عرضه کرد، وارد بخش SUV نشده بود.با این حال، برند سوئدی در دهه ۱۹۵۰ با TP۲۱ Sugga چیزی را داشت که می‌توان آن را یک SUV اولیه در نظر گرفت.یکی از این ماشین‌های نظامی عجیب و غریب، در استرالیا و در یک مجموعه ماشین به فروش رسیده است.

تصویری از یک خودروی نظامی عجیب و غریب

 

به گزارش زنهار به نقل از خبرآنلاین : خودروی Sugga، که در زبان سوئدی به معنی "کاشت" است، در سال ۱۹۵۳ تولید شد.آنها از یک پیشرانه ۳.۶۷ لیتری ۶ سیلندر خطی با ۹۰ اسب‌بخار قدرت، گیربکس چهار سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک قابل انتخاب استفاده کردند.حتی دیفرانسیل جلو و عقب قفل می‌شد.

ولوو آنها را به عنوان حامل پرسنل و وسایل نقلیه رادیویی ساخت.گزارشی از Hemmings ادعا کرد که برخی از آنها تا اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط ارتش سوئد مورد استفاده قرار می‌گرفتند.در واقع به گونه‌ای، این خودرو یکی از اجداد کامیون‌های پیشرفته فعلی ولوو به حساب می‌آید.

3

 

TP۲۱ عناصر مشترکی با مدل‌های سری PV۸۰۰ ولوو داشت اما شاسی آن مبتنی بر کامیون بود.این شامل عناصری مانند سیستم تعلیق بلند شده، گلگیرهای اصلاح شده و لاستیک های کلفت برای رانندگی خارج از جاده بود.یک قفسه لوازم جانبی در عقب، وسایلی مانند قوطی‌های گاز اضافی را در برمی‌گرفت.در این خودرو، بیل و تبر روی سقف قرار دارد.

4

سمت راننده در کابین، ادواتی شامل یک سرعت سنج بزرگ، دو گیج اضافی و سه شیفتر وجود دارد.همچنین سوئیچ‌های بزرگی روی داشبورد وجود دارد.در قسمت عقب یک میز عریض احتمالاً برای کار با رادیوها و دو صندلی وجود دارد.

این خودرو در اواسط دهه ۱۹۸۰ به استرالیا آمد.طبق فهرست، این Sugga ممکن است اولین نسخه از این مدل در استرالیا باشد.ولوو Sugga در ژانویه ۲۰۲۳ سرویس‌هایی شامل مایعات تازه، شمع‌ها، تسمه فن جدید، پمپ آب بازسازی شده و رادیاتور تمیز شده دریافت کرد.

l9OLJJmqB1eA

بر اساس این لیست، ولوو تنها حدود ۷۲۰ دستگاه از TP۲۱ تولید کرده است.این یک جایگزین هیجان انگیز برای یک جیپ کلاسیک یا سایر خودروهای نظامی رایج‌تر، در یک کلکسیون خواهد بود.

ولوو چندین خودرو برای ارتش کشورش ساخت.همچنین مدل‌هایی مانند L۱۱/۱۲ و حتی TL۲۲ ۶X۶ با قفل دیفرانسیل در هر محور وجود داشت.نیروهای مسلح برای چندین دهه از این ماشین‌ها به عنوان خودروهای باری سنگین حتی در زمین‌های ناهموار استفاده کردند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار