پایان اعتراضات درون رژیم صهیونیستی، انحلال کابینه خواهد بود

یک کارشناس مسائل منطقه با بیان این که اعتراضات درون رژیم صهیونیستی ناشی از دو دیدگاه و نگاه ایدئولوژیک در جامعه است، گفت: اگر کابینه بخواهد دست از اصلاحات قضایی بردارد هم پیمانان نتانیاهو از ائتلاف خارج می‌شوند.

پایان اعتراضات درون رژیم صهیونیستی، انحلال کابینه خواهد بود

به گزارش زنهار ، سید جعفر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اعتراضات علیه لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» در رژیم صهیونیستی گفت: ریشه این مساله ناشی از اختلاف درون رژیم صهیونیستی و یک نگاه ایدئولوژیک است، دولتی که در رژیم صهیونیستی روی کار آمده راستگرا بوده و مجموعه‌ای از صهیونیست‌های افراطی و تندرو در آن حضور دارند، در نتیجه نگاه این جریان با جریان دیگری که لیبرال های غربی بودند تعارض جدی دارد.

وی افزود: جریان مربوط به لیبرال غربی در تشکیل حاکمیت معتقد هستند که افراد بتوانند با یکسری آزادی‌های غیر دینی و یا مخالف ادیان در کنار آن هایی که معتقد به ادیان خود هستند، زندگی کنند. در شرایط فعلی طرفداران لیبرال دموکراسی غربی در مقابل کابینه افراطی ایدئولوژیک قرار گرفته اند و حاکمیت فعلی می‌خواهد تمام ابزار قدرت را از آن خود کند حتی قوه قضائیه که خودشان تاکید بر آزاد بودن دارند در خدمت کابینه باشد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: با توجه به این وضعیت لیبرال های درون جامعه صهیونیستی احساس خطر کرده اند که اگر از این مرحله عبور کنند دیگر جایی نخواهند داشت و با این شرایط شکاف ایدئولوژیک درون جامعه صهیونیستی تشدید می شود.

رضوی خاطرنشان کرد: فضای موجود نشان می‌دهد لیبرال ها حاضر نیستند کوتاه بیایند و از طرفی نتانیاهو و هم پیمانان او تاکید دارند این شرایط را ادامه دهند لذا با توجه به تاکید دو جریان مقابل هم کماکان اعتراضات ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بنابراین پایان اعتراضات همراه با انحلال کابینه خواهد بود و اگر کابینه بخواهد دست از اصلاحات قضایی بردارد هم پیمانان نتانیاهو از ائتلاف خارج می شوند، البته بیماری اخیر نتانیاهو می تواند بر روند مساله اثر بگذارد و در صورتی که او ناچار شود از عرصه سیاسی کنار برود قطعا فروپاشی کابینه را به دنبال دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار