سفارت سوئد در بغداد به آتش کشیده شد

شبکه خبری الجزیره قطر بامداد پنجشنبه مدعی شد که سفارت سوئد در بغداد از سوی هواداران جریان سید مقتدا صدر به آتش کشیده شده است.

سفارت سوئد در بغداد به آتش کشیده شد

به گزارش زنهار به نقل از ایرنا: شبکه خبری الجزیره قطر بامداد پنجشنبه مدعی شد که سفارت سوئد در بغداد از سوی هواداران جریان سید مقتدا صدر به آتش کشیده شده است.

پس از آتش زدن سفارت سوئد در بغداد، هواداران جریان صدر وارد سفارتخانه سوئد شدند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که وزیر خارجه عراق روز چهارشنبه در گفتگو با همتای سوئدی خود تاکید کرد که باید از تکرار اقدامات موهن به اسلام و قرآن کریم جلوگیری شود.

أحمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که فواد حسین، وزیر خارجه این کشور تماس تلفنی با توبیاس بیلستروم، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوئد برای بررسی مساله تهدید فرد موهن به قرآن برای تکرار اقدامش برقرار کرد.

حسین بر خطرناک بودن این مواضع تاکید کرد و از دولت سوئد خواست تا از تکرار این اقدامات موهن و تکراری ممانعت و با آن برخورد کند.

پیش از این و در پی هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، شهروندان عراقی ۸ تیرماه نیز به سمت سفارت سوئد در بغداد حرکت کرده و در اعتراض به اجازه دولت استکهلم برای اهانت به قرآن کریم، وارد سفارت این کشور شده و خواهان اخراج سفیر شدند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار