پاسخ تلویحی طالبان به ایران

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در نمایشگاه بین‌المللی امام ابوحنیفه در کابل در دیدارش با تاجران و سرمایه‌گذاران گفت: «کشورهایی که از ما می‌خواهند که حکومت فراگیر بسازیم، امارت اسلامی فراگیرتر از دولت‌های منطقه است.»

پاسخ تلویحی طالبان به ایران

به گزارش زنهار به نقل از خبرآنلاین نوشت: امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در نمایشگاه بین‌المللی امام ابوحنیفه در کابل در دیدارش با تاجران و سرمایه‌گذاران گفت: «کشورهایی که از ما می‌خواهند که حکومت فراگیر بسازیم، امارت اسلامی فراگیرتر از دولت‌های منطقه است.»

ظاهرأ مخاطب او حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران است که بارها خواستار ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان شده است.

متقی در این دیدار هم‌چنین افزود که افغانستان نزدیک‌ترین و بهترین راه تجارت و ارتباط بین آسیای مرکزی و جنوبی است.

وزیر خارجه طالبان اضافه کرد که صادرات افغانستان در سال گذشته به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده که در تاریخ تجارت کشور بی‌سابقه بوده و وضعیت اقتصادی افغانستان‌ نیز بهتر است.

این اظهارات خوش‌بینانه وزیر خارجه طالبان در حالی‌ است که اخیر سازمان غذایی جهان (WFP) گفته است ۲۸.۸ میلیون نفر برای زنده ماندن نیاز به کمک های بشردوستانه داشته و بیش از سه میلیون کودک و هشتاد هزار زن باردار و شیرده در افغانستان دچار سوءتغذیه هستند.

با گذشت نزدیک به دو سال از تسلط مجدد طالبان بر افغانستان تاکنون هیچ کشوری رژیم این گروه را به‌رسمیت نشناخته است. تأمین حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و ایجاد حکومت فراگیر از شرط‌های جهان برای به‌رسمیت‌شناسی طالبان است. طالبان اما می‌گویند که رژیم این گروه فراگیر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار