بالاخره چقدر از عراق طلبکاریم؟

وصول بدهی از عراق به جای خود، اما اینکه دقیقاً چقدر از کشور همسایه طلب داریم نیز حکایتی است. فروردین امسال خبرگزاری عراق به نقل از سفیر ایران در این کشور عنوان کرد که بابت فروش گاز و برق، عراق حدود ۱۱ میلیارد دلار به ایران بدهکار است.

بالاخره چقدر از عراق طلبکاریم؟

به گزارش زنهار به نقل از هم میهن ،  وصول بدهی از عراق به جای خود، اما اینکه دقیقاً چقدر از کشور همسایه طلب داریم نیز حکایتی است. فروردین امسال خبرگزاری عراق به نقل از سفیر ایران در این کشور عنوان کرد که بابت فروش گاز و برق، عراق حدود ۱۱ میلیارد دلار به ایران بدهکار است. 

چندی پیش معاون وزیر نفت در امور گاز این بدهی را ۸ میلیارد یورو اعلام کرد و بانک مرکزی در آماری اعلام کرد از عراق ۱۰ میلیارد دلار طلب داریم.

وزیر خارجه عراق اما گفته بابت برق و گاز ۱۷ میلیارد دلار به ایران بدهکار هستیم.

ایسنا نیز در گزارشی نوشته در پی سفر سلطان عمان به ایران به‌زودی بیش از ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه‌شده ایران در عراق و کره‌جنوبی وارد ایران می‌شود که از این مقدار بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار آن مربوط به منابع بلوکه شده ایران در عراق است.

براساس این گزارش۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی نیز آزاد خواهد شد، هرچند اردیبهشت‌ماه بود که این کشور اعلام کرد این منابع را در قالب کالاهای بشردوستانه مانند دارو و برخی از مواد غذایی به ایران می‌دهد، این یعنی قرار نیست دلاری وارد کشور شود و عراق و کره جنوبی در قبال بدهی خود به ایران کالا خواهند داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار