کنایه سنگین امام جمعه فردیس به نمایندگان مجلس

امام جمعه فردیس در واکنش به موضع گیری ۲۲۰ نماینده مجلس برای برکناری معاون وزیر کشور، گفت: ای کاش همین حساسیت و غیرت ورزی را در مساله لایحه عفاف و حجاب نشان می‌دادید که حکم خدا بود. به خاطر آرای مردم از لایحه عفاف و حجاب که حکم خداست، کم نگذارید.

کنایه سنگین امام جمعه فردیس به نمایندگان مجلس

به گزارش زنهار به نقل از فارس: امام جمعه فردیس در واکنش به موضع گیری ۲۲۰ نماینده مجلس برای برکناری معاون وزیر کشور، گفت: ای کاش همین حساسیت و غیرت ورزی را در مساله لایحه عفاف و حجاب نشان می‌دادید که حکم خدا بود. به خاطر آرای مردم از لایحه عفاف و حجاب که حکم خداست، کم نگذارید. 

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مسؤولان قوه قضائیه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد،‌ بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی به فسادستیزی تاکید کردند که فساد درون قوه را هر چند کم باشد، باید  ریشه کن کرد. همچنین از مسؤولان قوه قضاییه خواستند تا در اجرای ستد تحول قوه قضائیه اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه  سند تحول قوه قضائیه نقشه و برنامه راه است، افزود: هدف اصلی از تحقق نقشه به دست می آید. در کشور ما اسنادی خوب کم نیست  اما به اجرا نمی‌رسد. به عنوتن مثال اسنادتوسعه ۱، ۲ و ۳  که کلی  وقت  صرف تنظیم و تصویب آن شد، دولت قبل نه اعتقاد و نه اهتمامی برای اجرای آن داشت. مشکلات امروز ناشی از  عدم اجرای همین اسناد و قصور کسانی است که امروز وقیحانه طلبکار شده‌اند و  آدرس غلط می‌دهند؛ در حالیکه باید سرافکنده از مردم عذرخواهی کنند. 

خطیب جمعه فردیس اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ۱۲ سال پیش نوشته شد، اما دولت قبل به صراحت از اجرای آن امتناع کرد و سند ۲۰۳۰ بیشتر اجرا شد تا سند تحول بنیادین  که امروز نتیجه آن را می‌بینیم.  نوشتن سند خوب است اما مقدمه ای است که باید به اجرا برسد تا نتیجه بخش باشد.   

بیمارستان و انتزاع فردیس؛ دو وعده که محقق نشده است.وی با گلایه از وعده‌های مختلف مسوولان برای افتتاح بیمارستان فردیس، گفت: مثل قول‌هایی که مسوولان می‌دهند و اجرا نمی‌کنند. سند خوب است، اما اجرا مهمتر است.  ۱۲ سال  از آغاز ساخت بیمارستان فردیس گذشته و هر کدام از مسولان، استانداران و فرمانداران برای افتتاح قول‌هایی داده اند که هیچکدام عملی نشده‌است. از آقای استاندار البرز  می‌پرسم؛  پس تا کی می‌خواهید به راه‌اندازی بیمارستان فردیس اکتفا کنید؟ بیشتر تلاش کنید تا  بیمارستان به افتتاح برسد.   موضوع انتزاع  هم از آن مواردی است که گفته می‌شود اما به اجرا نمی رسد؟

نماینده ولی فقیه در شهرستان فردیس در ادامه سخنانش گفت: گلایه‌ای برادرانه از نمایندگان مجلس که اغلب انقلابی هستند، دارم؛ اخیرا معاون سیاسی وزیر محترم کشور بخشنامه ای ابلاغ کرد  که در سال منتج به انتخابات آقایان استانداران و فرمانداران نمایندگان را همراهی نکنند که شائبه تبلیغات انتخاباتی نداشته باشد. 

وی با اشاره به موضع‌گیری شدید   ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس برای برکناری معاون سیاسی وزیر کشور، خطاب به نمایندگان گفت: ای کاش همین حساسیت و غیرت ورزی را در مساله لایحه عفاف و حجاب نشان می‌دادید که حکم خدا بود. شما به خاطر آرای مردم  از لایحه عفاف و حجاب که حکم خداست، کم نگذارید؛ علاوه بر خَِسرَالدنیا و الآخره، مردم انقلابی هم از شما دلخور خواهند شد. 

حجت‌الاسلام حسینی گفت: آقایان نماینده! اگر  شما به بهانه تنش‌زدایی، از لایحه عفاف و حجاب که حکم خداست، عقب نشینی کنید،  انسان‌های وقیح گستاخ‌تر می‌شوند و دست بردار نیستند‌. چنانکه در هفته گذشته به خاطر مصرف شراب تقلبی جان خود را از دست دادند و عده ای مسموم شدند. پس از آن برخی رسانه‌های معاند نوشتند که دولت اسلامی  مشروبات استاندارد توزیع کند تا درآمد هم داشته باشد.  با این منطق آیا قمارخانه‌ها و میکده‌خانه‌ها و فاحشه‌خانه‌ها  آزاد نخواهد شد و رواج پیدا نخواهد کرد؟  این‌ها با صراحت از این موارد  در صنعت توریسم صحبت می‌کنند. ملت ما از این تفکر و مسوولان که دارای این تفکر هستند که  در لایحه عفاف و حجاب  خودش را نشان می‌دهد، متنفرند.

کنسرت یا مجلس رقص؟

وی افزود: آقایان نماینده! شما که می‌خواهید تذکر بدهید، به وزیر ارشاد و به وزیر گردشگری تذکر بدهید که این کنسرت‌ها که به مجلس رقص تبدیل شده،چگونه مجوز پیدا می‌کند در تهران و دیگر شهرها  برگزار می شود؟ آیا در دولت اسلامی این چیزها قابل تحمل است؟

امام جمعه فردیس با بیان اینکه حجاب یک مقوله فرهنگی است؛ تاکید کرد:  لایحه عفاف و حجاب باید  به کمیسیون فرهنگی مجلس سپرده شود  نه کمیسیون قضایی. جامعه به لایحه عفاف و حجاب حساس است.  من به استاندار محترم البرز  تذکر می‌دهم؛ آیا حجاب و عفاف در ادارات و شرکت‌های صنعتی آزاد است و الزامی نبست؟   اگر به تذکرات  توجه نشود، از آن شرکت و اداره  نام می‌برم.

وی خاطرنشان کرد: ای نمایندگان مجلس که مدعی انقلابی‌گری هستید، عیار انقلابی‌گری شما در تصویب  لایحه عفاف و حجاب خودش را نشان می‌دهد.‌اثبات کنید متشرع هستید و پا روی خون شهیدان نمی‌گذارید‌. n

نماینده ولی فقیه در فردیس با اشاره به اینکه مردم در مورد وضعیت عفاف و حجاب گلایه دارند؛ بیان کرد: در موضوع عفاف و حجاب  غیر از مسوولیت‌های دولتی، کار فرهنگی ضرورت دارد. برگزاری نماز جماعت  که در پارک تندرستی آغاز شده باید در شهرستان به سایر پارک‌ها تعمیم پیدا کند. محل برگزاری نماز جماعت جلوی چشم عموم باشد. برپایی نماز جماعت  یک نهی از منکر عملی است. 

وی  تصریح کرد: اقامه  نماز در اما‌کن عمومی وظیفه مسوولان و مدیران شهری است.   این یک مانور مومنانه و حضور مومنانه است که جایی برای حضور دشمن نمی‌ماند.  از همه برادران و خواهران ایمانی می‌خواهم در این نمازها شرکت کنید و از مسؤولان قضایی و امنیتی درخواست دارم از این کار حمایت کنند.

در مقابل جسارت به قرآن ساکت نمانید

حجت الاسلام حسینی در مورد  سوزاندن و جسارت به مقام قرطان در سوئد، گفت:  سوئد پایتخت  همجنس بازی، فساد و خوی حیوانی در دنیاست. انتظاری نداریم که   دین خدا در حد فهم حیوانات باشد.  اینها ادعای آزادی اندیشه دارند، پس چرا به اعتقادات یک جمع کثیر و چند میلیاردی مسلمانان  اهانت می‌شود؟ این چه حقوق بشری است؟  آتش زدن پرچم همجنس بازان ممنوع است و آتش زدن قرآن ایرادی ندارد؟ 

وی با بیان اینکه محکوم کردن این اقدام کمترین وظیفه دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان است، گفت:  دولت‌های اسلامی باید با این‌ها قطع رابطه و سفیر سوئد را اخراج کنند. یا  حداقل تحریمشان کنند. چرا دولت های اسلامی جدی وارد نمی‌شوند؟! جسارت به قرآن، یعنی اینکه دشمنان ما در مقابل حکومت اسلامی به استیصال رسیده اند و این کار نشانه استیصال آن‌هاست.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار