واکنش وزیر امور خارجه به هتک حرمت قرآن کریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در توییتی نوشت: همه جهان‌اسلام اهانت به کتب‌آسمانی و قرآن کریم را قویا محکوم می‌کند.

واکنش وزیر امور خارجه به هتک حرمت قرآن کریم

به گزارش زنهار به نقل از انتخاب: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در توییتی نوشت: همه جهان‌اسلام اهانت به کتب‌آسمانی و قرآن کریم را قویا محکوم می‌کند.

  اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌کریم با هر توجیهی از سوی سوئد پذیرفته نیست. دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است.  دودش قبل از هر طرفی به چشم غرب خواهد رفت.

روز گذشته یک نفر در اقدامی اهانت آمیز در پایتخت سوئد و در مقابل مسجد اصلی شهر قرآن را پاره کرد و سوزاند. عامل آتش زدن قرآن، "سلوان مومیکا" ۳۷ ساله نام دارد که یک مهاجر عراقی - سوئدی است.  

او در میدان "مدبورجارپلاتسن" در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، قرآن را آتش زد. او صفحات قرآن را پاره کرد و آن را به آتش کشید. همزمان دوست او که در کناش بود با بلندگو صحبت می‌کرد. حدود ۲۰۰ نفر در محل حادثه حضور داشتند.

وی برای این کار خود مجوز پلیس را گرفته بود. پلیس سوئد قبل از این با درخواست برگزاری تجمع اعتراضی و آتش زدن قرآن مخالفت می‌کرد، اما دو هفته قبل، دادگاه، حکم پلیس را لغو کرد و گفت قرآن سوزی در راستای آزادی ابراز نظر است که قانون اساسی سوئد آن را تضمین کرده است.

برخی از افراد حاضر همزمان با این اتفاق، در اعتراض به این اقدام، شعار دادند الله اکبر سر دادند. پلیس هم یک نفر را به دلیل پرتاب سنگ به سمت عامل آتش زدن قرآن بازداشت کرد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار