اظهارات جنجالی علم‌الهدی درباره جدایی دین از سیاست

علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در راس نظام دینی، رهبر دینی لازم است و کارگزار نظام هم باید در یک جریان دینی کشور را اداره کند و رهبر دینی به عنوان نماینده امام معصوم(ع) در راس قدرت و جامعه قرار گیرد.

اظهارات جنجالی علم‌الهدی درباره جدایی دین از سیاست

به گزارش زنهار به نقل از انتخاب: علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در راس نظام دینی، رهبر دینی لازم است و کارگزار نظام هم باید در یک جریان دینی کشور را اداره کند و رهبر دینی به عنوان نماینده امام معصوم(ع) در راس قدرت و جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: معرفت‌شناسی امام باقر (ع) و دیگر امامان معصوم (ع) به این نیست که پس از هزار سال در سالگرد شهادت آنان گریه کنیم، بلکه به شناخت ماهیت جریان‌ها و نگاه عمیق و دقیق به تاریخ و شناخت تکلیف سیاسی اجتماعی امروز است.

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی روز دوشنبه در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی افزود: ما مردم ناآگاه و خفته دوران بنی امیه و بنی عباس نیستیم که در مقابل مسائل بی‌تفاوت باشیم؛ با انقلاب اسلامی قشر جوان ما رشد یافته است و به عنوان افرادی معتقد و متدین می فهمند که امروز کشور باید به وسیله دین اداره شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: امروز معرفت‌شناسی امام باقر(ع) به این است که بدانیم آن حضرت توانست زمینه را برای ایجاد یک انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی به وجود آورد.

وی افزود: دامنه این انقلاب فرهنگی و علمی از زمانه خود امام فراتر رفت و امامان پس از آن حضرت توانستند این نهضت علمی و فرهنگی را نهادینه و پایه های آن را تثبیت کنند.

علم الهدی با بیان اینکه مساله جدایی دین از سیاست، آفتی است که از سقیفه آغاز شد، افزود: این آفت تا به امروز ادامه پیدا کرده است و چالش محوری انقلاب اسلامی با برخی جریانات سیاسی نیز همین بوده است که آن‌ها ادعا می کنند در جایگاه مدیریت جامعه می‌توان از ظرفیت همه استفاده کرد، و حال آنکه مردم انقلاب کرده و شهید داده اند تا ثابت کنند که رهبری مرامی و سیاسی باید آمیخته باشد.

وی ادامه داد: در راس نظام دینی، رهبر دینی لازم است و کارگزار نظام هم باید در یک جریان دینی کشور را اداره کند و رهبر دینی به عنوان نماینده امام معصوم(ع) در راس قدرت و جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امام باقر(ع) انقلاب فرهنگی ایجاد کرد و اندیشه‌ای را به وجود آورد که رهبری سیاسی باید آمیخته با رهبری مرامی باشد؛ انقلاب فرهنگی برای تغییر عقیده مردم بود تا آنها به اختلاط رهبری سیاسی و مرامی عقیده پیدا کنند و در آن صورت رهبری امام معصوم در جامعه جواب می‌داد.

امام محمد باقر(ع) در هفتم ذی الحجه سال ۱۱۴ قمری در ۵۷ سالگی به شهادت رسیدند. آن حضرت در مدینه النبی و در قبرستان بقیع مدفون هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار