آقای رئیسی! اطلاعات نادرست دادید؛ متاسفیم

روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز خود به نقد گفت‌وگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی پرداخته است.

آقای رئیسی! اطلاعات نادرست دادید؛ متاسفیم

به گزارش زنهار ، سخنرانی یکسویه آقای رئیسی در تلویزیون ایران که سه‌شنبه‌شب انجام شد را چگونه می‌توان توصیف کرد؟ فقط باید در یک کلمه گفت: متأسفیم. یک سخنرانی یکسویه را به نام گفت‌وگو با مردم معرفی کردند، که این قلب آشکار کلمات و مفاهیم است و پس از پایان این سخنرانی تکراری که نکته مفیدی هم در آن نبود، با مجموعه‌ای از اطلاعات نادرست مواجه شدیم که مغایر با اطلاعات رسمی کشور است.

این سخنرانی به برخی از مسائل اشاره دقیق نکرده است، از جمله اشتغال، مسئله افزایش حقوق‌ها که بسیار کمتر از تورم است و به این اشاره نکرده که اگر نفت می‌فروشید، پس چرا سود این فروش به جیب مردم نرفته است یا نمی‌رود؟

این روزنامه در ادامه به اطلاعات نادرستی که در این مصاحبه ارائه شد پرداخته و نوشته است: مهمترین بخش سخنرانی آقای رئیسی اطلاعاتی است که در سخنان خود دادند و به جای پذیرش مسئولیت؛ تقصیرها را به گردن دیگران انداختند و برای توجیه وضعیت ناهنجار کنونی اطلاعاتی را دادند که در گزارش‌های رسمی وجود ندارد. آقای رئیسی گفت که «طی 6 ماه تورم را 20 درصد کاهش دادیم و توانستیم رشد اقتصادی صفر درصد را به 5/4 درصد در اسفندماه 1400 برسانیم و آخر سال 1401 تورم از 43 درصد به 31 درصد رسید.»

این اطلاعات به کلی نادرست است، رشد اقتصادی کشور در سال 1399، برابر 4/3 درصد بود. البته فروش نفت نیز از بهمن‌ماه سال 1399 آغاز شد و الا در دوره ترامپ این راه بسته بود. ارقام رسمی درباره رشد اقتصادی در سال 1400 برخلاف ادعای آقای رئیسی بود. رشد اقتصادی در فصل بهار و تابستان که دولت قبل عهده‌دار کار بود، به ترتیب 9/6 و 4/4 بود و در پائیز و زمستان که دولت کنونی بود، 1/4 و 3/2 است و اصولاً رشد اقتصادی صفر نبود ولی با آمدن این دولت در سال ۱۴۰۰ کاهنده شد. تورم نیز در سال 99 و 1400 تغییر معناداری نکرد ولی در سال 1401 که تمام سال را این دولت عهده‌دار بود، نه‌تنها کمتر از گذشته نشد، بلکه به نزدیک 50 درصد رسید به‌طوری که ارقام آخر سال تا چند ماه بعد منتشر نشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار