سخنگوی دولت: وزیر خارجه عربستان هفته آینده به تهران سفر می‌کند

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤوال یک خبرنگار خار جی درباره از سرگیری روابط ایران و عربستان و بازگشایی سفارت عربستان در ایران در هفته آینده گفت: وزیر امورخارجه عربستان به ایران سفر می‌کنند و اقداماتی در این راستا خواهند داشت.

سخنگوی دولت: وزیر خارجه عربستان هفته آینده به تهران سفر می‌کند

به گزارش زنهار به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، علی بهادری‌جهرمی ظهر امروز ۲۵ خردادماه در حاشیه همایش ملی روایت پیشرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم از ابتدا پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه همه ظرفیت‌های جهانی در همه نقاط جهان بوده است.

وی بیان داشت: برخی نگاه‌ها در بعضی از کشورها ادواری بوده که حوزه سیاست خارجی را محدود به کشورهای خاص و محدودی می‌کنند و این هرگز نگاه دولت سیزدهم نبوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد:  طبیعی‌است کشورهایی که شرکای مطمئن و پایدار دیرینه‌ای برای ایران بوده‌اند ،شرکای قابل اعتمادتری به‌ویژه در حوزه همکاری‌ها و همراهی‌های اقتصادی هستند.

بهادری‌جهرمی افزود: دولت سیزدهم نگاهش در دیپلماسی، نگاه دیپلماسی همسایگی است، زیرا دیرینه بلندمدتی از همکاری‌ها و روابط دیپلماتیک در حوزه‌های اقتصادی و غیراقتصادی با مسیر همسایگان در نقاط مختلف مرزی به‌ویژه ۱۵ کشور همسایه داشته است.

وی ابراز داشت:  نگاه این دولت زنده کردن و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری و سایر مسیرهای دیپلماتیک با نگاه به سنت‌های ایران اسلامی است.

 بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤوال یک خبرنگار خار جی درباره آینده ایران و عادی‌سازی روابط ایران و عربستان و بازگشایی سفارت عربستان در ایران طی هفته آینده گفت: وزیر امورخارجه عربستان به ایران تشریف می‌آورند و اقداماتی در این راستا خواهند داشت.

وی افزود: یکی از نکات و نتایج دیپلماسی و سیاست همسایگی دولت سیزدهم یعنی توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه و تعاملات همسایگی است که در کنار و به‌واسطه فعال شدن ظرفیت‌های دو و چندجانبه میان کشورهای همسایه می‌توان تعاملات گسترده‌ای برای حفظ و توسعه امنیت منطقه و افزایش ثبات در منطقه و پایداری تعاملات بین‌المللی و اثرگذاری مشترک منطقه در حوزه‌های جهانی و روابط مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توسعه یابد.

 وی گفت: اکنون شاهد یکی از بزرگترین کنگره‌های عظیم مسلمانان در کشور عربستان یعنی کنگره جهانی حج هستیم و قوت‌بخشی و انسجام‌بخشی به کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه در امثال این اقدامات و رویه‌ها حتما نتیجه روش‌ها و حرکات دولت سیزدهم در تعامل با سایر دولت‌هاست.

 سخنگوی دولت در پاسخ به سؤوال خبرنگار خارجی دیگری درباره مهمترین هدف رئیسی در سفر اخیر به آمریکای لاتین اظهار کرد: نگاه این دولت نگاه متوازن در سیاست خارجی و توجه به همه ظرفیت‌های خارجی است و محدود به یک یا چند حوزه خاص نیست، به‌ویژه در آمریکای لاتین که هم سوابق همکاری نزدیک دو ملت و دو کشور وجود داشته و هم نگاه‌های مقاومت‌محور داریم و از تحریم‌های ظالمانه مشترکی رنج می‌بریم.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: ایران تعاملات تجاری با برخی از کشورهای آمریکای لاتین را تا چهار برابر افزایش داده و تعاملات با این سفرها افزایش مضاعف خواهد داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار