موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه‌ها

​عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها خبر داد.

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه‌ها

به گزارش زنهار ، محسن پیرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عصر امروز (دوشنبه ۲۲ خرداد ماه) طرح اصلاح تعطیلات پایان هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شد و به تصویب رسید.

وی بیان کرد: بنده به عنوان یکی از طراحان مسئله تطبیق و تنظیم تعطیلات پایان هفته، در کمیسیون اجتماعی حضور یافتم و با تشریح طرح تعطیل کردن شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس را در جریان جزئیات طرح قرار دادم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساماندهی تعطیلات پایان هفته موجب تنظیم بیشتر با بازارهای جهانی و منطقه‌ای و جلوگیری از فرصت‌سوزی تجاری و خسران کشور در این حوزه خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در پایان جلسه، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به این شکل به طرح مذکور رأی دادند که روزهای کاری در هفته از یکشنبه تا پنجشنبه خواهد بود و اولین گام رسمی مجلس در جهت ساماندهی تعطیلات برداشته شد.

پیرهادی تاکید کرد: پس از این، طرح مذکور منتظر رأی عموم نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

ساعت کاری کارمندان ۴۰ ساعت در هفته شد

به گزارش مهر، حسن لطفی در تشریح جزئیات دیگر مصوبه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در این نشست لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید و گزارش آن جهت بررسی به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این لایحه دولت پیشنهاد داده بود که ساعت کاری کارمندان از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ تقلیل یابد اما طبق تصمیم اعضای این کمیسیون، ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در ۵ روز هفته کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در طول سال ۷۳ روز تعطیلی وجود دارد که دولت با ارائه این لایحه ۱۰ روز به آن اضافه کرد ضمن اینکه ساعت کاری ادارات را از ماهانه ۱۷۶ ساعت به ۱۷۰ ساعت کاهش داده بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار