قالیباف: مصوبات جلسات سران قوا برای یکسال است

قالیباف در پاسخ به نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی که گفت چرا لایحه کاهش ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی بدون تصویب در مجلس در حال اجراست، بیان کرد: مصوبات جلسات سران قوا برای یکسال است.

قالیباف: مصوبات جلسات سران قوا برای یکسال است

به گزارش زنهار به نقل از ایسنا، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در تذکری گفت: دولت لایحه دوفوریتی به مجلس برای کاهش ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی ارائه کرده که هنوز در مجلس تصویب نشده است. منتها دولت در حال اجرایی کردن این موضوع بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این هفته گذشته وزارت صمت  اعلام کرد که آیین نامه واردات خودرو را ابلاغ شده است؛ چرا مجلس را سرکار می گذارید؟

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: آقای زنگنه تذکری مطرح کردند درباره ارزش افزوده و کاهش آن از 9 درصد به یک درصد و بیان کردند که مجلس تصویب نکرد اما دولت ابلاغ کرد؛ در این باره لازم است توضیح دهم مصوباتی که در جلسه سران قوا از گذشته تصویب شده و یا الان تصویب می شود، اگر پس از یک سال به تمدید مجدد نیاز داشته باشد دولت مکلف بوده آن موضوع را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند تا به قانون تبدیل شود.

وی ادامه داد: تصمیمات جلسات سران قوا برای یکسال است و اگر موضوع برای بیش از یک سال تداوم داشته باشد باید مصوبه مجلس داشته باشد بنابراین هم آن کار درست است و هم لایحه دوفوریتی که به مجلس تقدیم شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار