سفر السودانی به قاهره

منابع عراقی از سفری خبر دادند که نخست وزیر این کشور به مصر خواهد داشت.

سفر السودانی به قاهره

به گزارش زنهار به نقل از خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق گفت که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق فردا طی سفری مهم به مصر می‌رود.

بر اساس این گزارش، هدف از این سفر بررسی روابط دوجانبه و همکاری بین عراق و مصر است.

پیش از این نیز منابع عراقی خبر دادند که محمد شیاع السودانی در رأس هیئتی بلندپایه شامل وزرا و بازرگانان عراقی برای امضای ۱۰ یادداشت تفاهم که کمیته مشترک عراق و مصر آن‌ها را تنظیم کرده‌اند به قاهره می‌رود.

همچنین قرار است روز دوشنبه اثیر الغریری وزیر بازرگانی عراق نیز توافق‌نامه‌هایی درباره تجارت دوجانبه با مصر را در قاهره امضا کند.

ستار الجابری قائم‌مقام وزیر بازرگانی عراق و رئیس کمیته کارشناسان این وزارتخانه، در این باره گفت که کارشناسان دو کشور در چارچوب چند کمیته در حال بررسی و تنظیم نسخه نهایی توافقات دو کشور هستند و ۱۰ توافق‌نامه تنظیم خواهد شد که نخست‌وزیران دو کشور آن‌ها را امضا خواهند کرد.

او گفت که این توافق‌نامه‌ها به بخش‌های ورزش و جوانان، مسکن و سازندگی، کار و امور اجتماعی، شهرداری بغداد و بخش‌های دیگر مربوط می‌شود و قرار است شرکت‌های معتبر مصری برای مشارکت در کارزار سازندگی که قرار السودانی به مدت سه سال راه‌اندازی کند مشارکت داشته باشند. این کارزار قرار است با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی عراق برای ساخت و نوسازی جاده‌ها و پل‌ها و ساخت مسکن و نیروگاه‌های خورشیدی و امثال آن‌ها راه‌اندازی شود.

الجابری تأکید کرد که این توافقات میان دو کشور است و چیزی جدا از پرونده توافقات مهم سه‌جانبه عراق و مصر و اردن است که در مسیر دیگری پیگیری می‌شود و با جدیت برای فعال‌سازی آن اقدام خواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار