روسیه: آمریکا در جایگاهی نیست که برای عربستان تعیین تکلیف کند

در بحبوحه اختلافات گزارش شده بر سر تصمیم ریاض برای کاهش تولید نفت، روسیه اعلام کرد که واشنگتن نباید خواسته‌های خود را به ریاض دیکته کند.

روسیه: آمریکا در جایگاهی نیست که برای عربستان تعیین تکلیف کند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست مطبوعاتی در مسکو روز گذشته (جمعه) گفت که عربستان سعودی یک کشور مستقل است و "قادر است تصمیمات خود را بگیرد. "

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پسکوف در ادامه تاکید کرد: عربستان سعودی یک کشور مستقل، یک کشور مسئول و یک بازیگر بسیار مهم در بازار‌های انرژی بین المللی است. البته، این کشور مستقل قادر به اتخاذ تصمیماتی است که مربوط به اقتصاد خود است. هیچ کشوری حتی آمریکا نمی‌تواند در امور آن دخالت کند.

برای تقویت قیمت ها، ریاض روز یکشنبه متعهد شد تولید نفت خود را در ماه ژوئیه یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

پسکوف با اشاره به تحریم‌ها علیه بخش انرژی اتمی روسیه گفت که علیرغم خواسته انگلیس و آمریکا، روسیه به توسعه انرژی اتمی ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای روسیه دارای مزیت‌های رقابتی است و موقعیت پیشرو خود را ثابت کرده است، افزود: صنعت هسته‌ای آماده توسعه همکاری با کشور‌هایی که علاقه‌مند به همکاری ما هستند می‌باشد.

پسکوف با اشاره به رقابت‌های ناعادلانه در دنیای امروز گفت: این همان چیزی است که باعث نگرانی ما می‌شود. اما ما آگاه هستیم که متأسفانه تعدادی از کشور‌ها در جریان رقابت در بازار‌های بین المللی از هیچ چیز کوتاهی نمی‌کنند.

بر اساس بیانیه آتلانتیک که روز پنجشنبه توسط دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس منتشر شد، انگلیس و آمریکا یک شراکت اقتصادی جدید را تشکیل دادند که یکی از اهداف آن بیرون راندن روسیه از بازار جهانی انرژی هسته‌ای است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار