همزمان با دهه کرامت

ورود بیش از ۱۳ هزار زائر پیاده به مشهد

​سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: بیش از ۱۳ هزار زائر پیاده در دهه کرامت به مشهد مشرف شده‌اند.

ورود بیش از ۱۳ هزار زائر پیاده  به مشهد

به گزارش زنهار به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد زائران پیاده به مناسبت دهه کرامت در مشهد اظهار کرد: ۱۳هزار زائر پیاده در دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شدند.

وی اضافه کرد: برای استقبال شایسته از این زائران در مسیر حرکتی نیشابور به مشهد پنج ایستگاه صلواتی ثابت مستقر شد که کار خود را از روز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز کردند.

 رضایی افزود: با توجه به پیش‌بینی اینکه از مسیر شمال حدود ۳۰۰۰ نفر به مشهد مشرف شوند، به همین دلیل ایستگاه‌های صلواتی و سیار در مسیر گلبهار به مشهد مستقر شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام حدود ۵۰۰ نفر از شهر  نیشابور و از طریق طرقبه‌شاندیز پیاده به مشهد مشرف شدند، علاوه بر این زائران خارجی در قالب چهار کاروان از شهرهای کربلا، نجف و کاظمین در این ایام به پابوسی حضرت تشرف یافتند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی موجود برای دهه کرامت تصریح کرد: بیشتر امکانات رفاهی در دهه آخر صفر تدارک دیده می‌شود، اما با توجه به حضور زائران طی چند سال اخیر در دهه کرامت، ایستگاه‌های صلواتی ثابتی در مسیرها فعال شده و این ایستگاه‌ها تمام امکانات خدماتی و رفاهی نظیر مکان خواب و تا حدودی خدمات درمانی را ارائه می‌دهند.

رضایی افزود: کاروان‌هایی از قم، تهران و کرج با جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر از مسیر نیشابور تشرف یافتند که این کاروان‌ها همراه خود تمام امکانات رفاهی موجود را داشتند، اما علی‌رغم این موضوع، تمام پیش‌بینی‌های لازم انجام شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در مورد تعداد کاروان‌های فریمان گفت: چهار کاروان و تعداد ۱۲۰ نفر از فراگرد همزمان با ولادت امام رضا(ع) وارد مشهد شدند.

وی در خصوص امکان اسکان زائران پیاده در مشهد تصریح کرد: بیشتر زائرانی که از شهرهای مختلف همراه با کاروان‌ها به مشهد اعزام می‌شوند، امکانات اسکان را در اختیار دارند، همچنین این کاروان‌ها هیئت‌های مذهبی و یا مراکزی مربوط به خود دارند و پیش‌بینی‌های بازگشت نیز توسط خود کاروان‌ها انجام شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰۰  زائر پیاده در قالب کاروان‌های مختلف از سایر استان‌ها در این ایام به مشهد مشرف شده‌اند گفت: کاروان‌ها از استان‌های گلستان، خراسان شمالی، سمنان، تهران مرکزی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و قزوین بودند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار