طلبه مشهور اعدام شد + جزئیات

چهل و سه سال پیش در چنین روزی اکبر گودرزی، طلبه و لیدر گروه تندرو فرقان تیرباران شد. گروهک فرقان از انجام نخستین عملیات مسلحانه در ۳ اردیبهشت ۵۸ تا ۱۸ دی ۵۸ زمان دستگیری گودرزی و نابودی این گروه، تقریبا ۲۰ ترور سیاسی انجام داد

طلبه مشهور اعدام شد + جزئیات

به گزارش زنهار؛  سحرگاه سوم خرداد ۱۳۵۹، اکبر گودرزی، سرکرده گروهک تروریستی فرقان به همراه پنج تن دیگر از اعضای این گروه به نام‌های سعید مرآت، علی حاتمی، محمد متحدی، حسن اقرلو، عباس عسگری و علیرضا شاه‌بیک بعد از محاکمه در دادگاه، اعدام شدند.

 چهل و سه سال پیش در چنین روزی اکبر گودرزی، طلبه و لیدر گروه تندرو فرقان تیرباران شد. گروهک فرقان از انجام نخستین عملیات مسلحانه در ۳ اردیبهشت ۵۸ تا ۱۸ دی ۵۸ زمان دستگیری گودرزی و نابودی این گروه، تقریبا ۲۰ ترور سیاسی انجام داد.

فرقانی‌ها ترور‌های خود را از سوم اردیبهشت ۵۸ و با ترور سپهبد قر‌نی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آغاز کردند. ۹ روز بعد از آن و در ۱۲ اردیبهشت آیت‌الله مطهری را به شهادت رساندند. مهدی عراقی و فرزندش حسام در چهارم شهریور و آیت‌الله قاضی طباطبایی، امام‌جمعه تبریز نیز در ۱۰ آبان ۵۸ توسط فرقان به شهادت رسیدند. همچنین افرادی مانند حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای از افرادی بودند که فرقان در ترور آن‌ها ناکام بود. تنها ۳ هفته پس از شهادت دکتر مفتح، اکبر گودرزی، رهبر ۲۰ ساله گروه فرقان به‌همراه حسن اقرلو از اعضای این گروه در یک خانه تیمی در خیابان جمالزاده بازداشت شدند.

اکبر گودرزی این عکس را پیش از انقلاب برای تهیه پاسپورت جعلی در اختیار برخی افراد مرتبطش قرار داده بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار