قالیباف این گروه را تهدید کرد!

قالیباف گفت: توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است.

قالیباف این گروه را تهدید کرد!

به گزارش زنهار؛ محمدباقر قالیباف به  طالبان  و مقامات  افغانستان  درباره حقابه هیرمند  ایران  هشدار داد.

رئیس  مجلس شورای اسلامی  گفت: از مسئولین افغانستان می خواهم به اراده مثبت  جمهوری اسلامی  پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در  خاک  افغانستان وجود دارد از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دوکشور پیشگیری کنند.

محمد باقر قالیباف،  رئیس  مجلس شورای  اسلامی  در نطق پیش از دستور خود در  جلسه علنی  امروز (یکشنبه) مجلس  شورای اسلامی  گفت: بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  بعد از ۸ ماه ماموریت دریانوردی را به دلاورمردان نیروی دریایی تبریک می‌گویم،  ملت ایران  به شما فرزندان شجاع خود افتخار می‌کند. این ماموریت حضور مقتدرانه‌ی  جمهوری اسلامی ایران  در آب‌های بین‌المللی پیامی صلح آمیز را به سراسر  جهان  مخابره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین لازم است درباره مسئله حقابه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل ‌و دقیق این توافق به نفع هر دوملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است. این یک مسئله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت.

او در ادامه تصریح کرد: از مسئولین افغانستان می خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی در این باره پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دوکشور پیشگیری کنند.

قالیباف همچنین آغاز دهه‌ی کرامت را که امسال به عنوان «خدمت کریمانه، همدلی و امید آفرینی» نامگذاری شده است، تبریک و تهنیت گفت و اظهار کرد: مردم و کشور ما ریزه‌خوار خوان نعمت  حضرت علی  بن موسی علیه السلام هستند و با همه باور خود آماده هر نوع خدمتی در جهت رضایت این امام رئوف هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود، فرا رسیدن عید با برکت ولادت چشم و چراغ ایران حضرت فاطمه‌ی معصومه (سلام‌الله‌علیها) و روز دختر را  به تمامی دختران آینده‌ساز این مملکت و آحاد ملت ‌شریف ایران تبریک و تهنیت گفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار