بادیگارد ولادیمیر پوتین: «او در پناهگاه مخفی شده و از کرونا و ترور می ترسد»

بادیگارد سابق ولادیمیر پوتین مدعی شده است که رییس جمهور روسیه به شدت پارانویایی است و برای فرار از ترور در پناهگاه ها مخفی می شود و «تا سر حد مرگ» از ابتلا به کرونا می ترسد.

بادیگارد ولادیمیر پوتین: «او در پناهگاه مخفی شده و از کرونا و ترور می ترسد»

به گزارش زنهار؛ گلب کاراکولوف ۳۵ ساله می گوید که ولادیمیر پوتین بعد از پیدا کردن وسواس به مراقبت های امنیتی نسبت به خود به یک فرد گوشه گیر تبدیل شده و از این بیم دارد که غرب تماس های او را شنود می کند. کاراکولوف که سرگرد سرویس گارد فدرال روسیه موسوم به FGS یا FSO است، بعد از انتقاد از حکومت پوتین از روسیه فرار کرد.

او رییس جمهور روسیه را یک «جنایتکار جنگی» دانسته و مدعی است که او زیردستانش را شستشوی مغزی داده تا «در تمام اشکال او را پرستش کنند». اما در شرایطی که پوتین تلاش دارد تا در قدرت بماند، کاراکولوف مدعی است که رییس جمهور روسیه همزمان با هیولاهای درون خود برای انزوای کامل مقابله می کند. وی مدعی است که برخلاف گذشته که همیشه دوست داشت مسافرت کند، پوتین اکنون ترجیح می دهد در «پناهگاهش» بماند که بیش از پیش بر شایعه استفاده از بدل توسط رییس جمهور روسیه می افزاید. وی خود را در «قرنطینه» قرار داده تا خطر ترور را کاهش داده و از ابتلا به کرونا جلوگیری کند. افشاگری های بادیگارد سابق ولادیمیر پوتین توسط رسانه مستقل Dossier منتشر شده که مدعی است او بلندمرتبه ترین فراری از حلقه امنیتی نزدیک به پوتین تاکنون است.

او که مهندس است، در بخش ارتباطات دفتر ریاست جمهوری فعالیت کرده و ظاهراً به تماس های شخصی پوتین دسترسی داشته است. کاراکولوف مدعی است که پوتین با پنهان کردن خود در پناهگاهش، ارتباط خود با دنیای بیرون را از دست داده است. وی در این باره می گوید: «او در چند سال گذشته در یک پیله اطلاعاتی زندگی می کند، بخش اعظم وقتش را در اقامتگاه هایش می گذارند که رسانه ها به درستی پناهگاه می خوانندشان. او در واقع برای جانش می ترسد. او خود را با موانع غیرقابل نفوذی از قرنطینه ها و یک خلاء اطلاعاتی احاطه کرده است. او تنها به زندگی خود و خانواده و دوستانش اهمیت می دهد. زندگی خانوده و دوستان شما اهمیتی برای وی ندارد». این مامور سابق امنیتی و بادیگارد ولادیمیر پوتین که به طور مستقیم تحت نظارت رییس جمهور فعالیت می کرد مدعی است که خود شاهد پارانویای وی بوده است.

وی در این باره می گوید: «می توانم به شما بگویم که با او به سفرهای کاری بسیاری رفته ام و او قبل از سال ۲۰۲۰ به سفرهای بسیاری می رفت. بعد از آن، وی در پناهگاهش ماند و شاید سالی تنها یک و حداکثر سه سفر کاری داشت». کاراکولوف مدعی است که پوتین به شدت معتقد است که غرب به سیستم های ارتباطی او نفوذ کرده و به همین خاطر از یک جعبه مخصوص استفاده می کند که در سفرهای خارجی همراه خود می برد تا از افشای مکالمات و صحبت هایش جلوگیری کند. این جعبه همیشه همراه با کیف هسته ای پوتین در سفرهای خارجی همراه اوست.

این بادیگارد سابق پوتین در ادامه تصریح می کند: «همچنین رییس جمهور یک کیوسک تلفن دارد که در همه سفرهای خارجی اش همراه اوست. این کیوسک جایی است که از آنجا می توانید با اطمینان کامل تماس بگیرید. البته این کیوسک خیلی بزرگ است و مکعبی است به ارتفاع ۲.۵ متر. داخل آن یک میز کار و یک تلفن قرار دارد که می توانید بدون ترس از شنود این مکالمات یا شنیده شده توسط سرویس های امنیتی خارجی در آن صحبت کنید». کرملین از قبل استفاده از تلفن های آیفون در داخل کاخ ریاست جمهوری را ممنوع کرده و بیم آن دارد که این گوشی های هوشمند توسط سازمان سیا و دیگر سازمان های اطلاعاتی هک شده باشند. کاراکولوف در این باره نیز می گوید: «منظورم این است که در تمام سال های خدمتم، هرگز او را با یک تلفن همراه ندیده ام. در مورد پوتین… او از اینترنت یا تلفن موبایلی استفاده نمی کند. او تنها اطلاعات را از نزدیک ترین حلقه اش دریافت می کند و این یعنی اینکه در یک خلاء اطلاعاتی زندگی می کند».

این مهندس مدعی است که سیستم های ارتباطی خاصی را برای پوتین در هواپیماها، هلیکوپترهای، قایق های تفریحی و قطار زرهی او نصب کرده است. وی می گوید که اکنون به خاطر اینکه کمتر جلوه کند، به جای هواپیما از قطار برای سفرهایش استفاده می کند: «هواپیماها در پایگاه های اطلاعاتی خاصی ظاهر می شوند، در حالی که قطار، چند مورد از این قطارهای خاکستری وجود دارند. مهم تر اینکه نمی توان از هیچ منبع اطلاعاتی آن ها را ردیابی کرد. این کار برای اهداف پنهانکاری انجام شده است». وی می گوید که پوتین برای اطلاع از جهان خارج به شدت به حلقه نزدیک از گارد FSO و یکی از افراد بسیار نزدیک و معتمد خود به نام ویکتور زولوتوف متکی است. گفته می شود که نزدیکان پوتین او را «رییس» نامیده و به نحوی او را می پرستند.

بدین ترتیب دانش او در مورد اتفاقات توسط سرویس های امنیتی فیلتر می شود و او تنها تلویزیون های دولتی را تماشا می کند. کاراکولوف مدعی است کسانی که می خواهند با پوتین صحبت کنند باید دو هفته خود را قرنطینه کنند. با این وجود کاراکولوف مدعی است که علیرغم ترس پوتین از ابتلا به کرونا، برای یک فرد ۷۰ ساله در شرایط جسمی و سلامتی خوبی به سر می برد، ادعایی که شایعات در مورد ابتلای پوتین به سرطان و پارکینسون را رد می کند. کاراکولوف در این باره می گوید: «همکاران من در این مورد صحبت نمی کردند. اگر او بیماری داشته باشد، باید مرتبط با سن بالایش باشند. خب احتمالاً او این مشکلات را دارد اما به باور من خیلی جدی نیستند. او از لحاظ سلامتی وضعیت بسیار بهتری نسبت به هم سن و سال هایش دارد. او سالانه چکاپ های پزشکی انجام می دهد». این فراری روسی اطلاعی از زندگی خصوصی پوتین و معشوقه ۳۹ ساله اش آلینا کابائوا و فرزندانشان ندارد اما تایید می کند که پوتین یک قصر ۱ میلیارد پوندی در گلندژیک در نزدیکی دریای سیاه و یک قایق تفریحی شخصی به نام شهرزاد دارد.

کاراکولوف از دیگر افسران اطلاعاتی روسی خواسته است که اطلاعات خود در مورد ولادیمیر پوتین را فاش کنند و از آن ها خواسته که از دستورهای او سرپیچی کنند. کاراکولوف که از سال ۲۰۰۹ برای سرویس FGS کار می کرد، وقتی برای یک سفر کاری به قزاقستان فرستاده شد تا برای دیدار پوتین از این کشور آماده شود فرار کرد. به گفته وی، در سفرش در اکتبر ۲۰۲۲ در جریان جنگ روسیه و اوکراین، پوتین پناهگاه ضد بمب خاص خود را داشت. همسر و دختر کاراکولوف نیز جداگانه از طریق قزاقستان و ترکیه توانستند از روسیه فرار کنند. در شرایطی که پرونده ای در روسیه برای کاراکولوف به اتهام فرار از خدمت باز شده، وی می گوید: «آن ها هنوز با عامل نوویچوک به دنبال من نیستند اما از قبل به دیدار بستگان من رفته اند و فکر می کنم که دلیل این علاقه نه چندان زیادشان به من این است که فکر می کنند تعداد زیادی از این مهندس ها وجود دارد، یکی کمتر، یکی بیشتر، اهمیتی ندارد!»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار