خبر جانشینی میرباقری به جای مرحوم مصباح واقعیت ندارد

عضو جبهه پایداری می‌گوید: بنده مطلقا صحبتی درباره جانشینی محمد مهدی میرباقری به جای مرحوم آیت‌الله مصباح را نشنیده‌ام و فکر می‌کنم این موضوع خلاف واقعیت است.

خبر جانشینی میرباقری به جای مرحوم مصباح واقعیت ندارد

به گزارش زنهار؛ غلامحسین رضوانی، عضو جبهه پایداری در واکنش به برخی گمانه‌ها مبنی بر جانشینی محمد مهدی میرباقری به جای مرحوم مصباح گفت: بنده مطلقا صحبتی درباره جانشینی محمد مهدی میرباقری به جای مرحوم مصباح نشنیده‌ام و فکر می‌کنم این موضوع خلاف واقعیت است.

 

او افزود: همه انسان‌ها حتی پیامبر خدا(ص) هم در نهایت به رحمت خدا رفتند. در جبهه پایداری معمولا سه فقیه برای نظارت در رأس تشکیلات داریم. به عنوان مثال پیش از این آیت‌الله خوشبخت بود که به رحمت خدا رفت، بعد آیت‌الله مصباح بود و او هم به رحمت خدا رفت بنابراین طبیعتا بر اساس مجموعه جایگزین خواهند شد.

رضوانی در پاسخ به اینکه بنابراین در جایگاه دو نفری که فوت کردند‌ اشخاص دیگری آمده‌اند یا جایگاه خالی مانده است؟ تصریح کرد: قاعدتا این‌طور است که اگر خدای نکرده یک نفر از دنیا برود‌ آن کار با دو نفر انجام می‌شود.

گفتنی است، اخیرا در خبری آمده بود که در بین شاگردان محمدتقی مصباح ‌یزدی، یک نام بیش از سایر اسامی در حوزه اظهارنظر‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌الملل به‌چشم می‌خورد. سید محمد‌مهدی میرباقری که طی دو دهه اخیر ریاست فرهنگستان علوم اسلامی قم را بر عهده داشته است، تقریبا طی یک دهه اخیر به‌مرور در فضای سیاسی کشور فعال شده و این فعالیت روند رو به رشدی گرفته است؛ به‌گونه‌ای‌که شاید بتوان گفت با توجه به جایگاه او در فضای رسانه و فعالیتش به‌عنوان یکی از چهره‌های ساکن در قم، احتمالاً با تئوریسینی روبه‌رو شده‌ایم که جا پای استاد خود (مصباح یزدی) گذاشته و به‌عنوان رئیس «جریان آکادمی» در همان مسیری حرکت می‌کند که مطلوب مصباح بوده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار