کانادا غافلگیر شد

وزارت امور خارجه هند امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کمیسر عالی کانادا را احضار کرده و نگرانی شدید خود را نسبت به اقدامات جدایی طلبان و عناصر افراطی علیه نمایندگی دیپلماتیک این کشور در کانادا ابراز کرده است.

کانادا غافلگیر شد

به گزارش زنهار، وزارت امور خارجه هند امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کمیسر عالی کانادا را احضار کرده و نگرانی شدید خود را نسبت به اقدامات جدایی طلبان و عناصر افراطی علیه نمایندگی دیپلماتیک این کشور در کانادا ابراز کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیسر عالی کانادا احضار شد تا نگرانی شدید ما را در مورد اقدامات عناصر جدایی‌طلب و افراطی علیه نمایندگی دیپلماتیک و کنسولگری‌های ما در کانادا در هفته جاری اعلام کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پلیس، امنیت نمایندگی دیپلماتیک و کنسولگری های ما را نقض می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید که از دولت کانادا خواسته شده است افرادی را که قبلاً  در چنین اعمالی دست داشته‌اند، دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این وزارتخانه گفت: دهلی نو از کانادا انتظار دارد تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت دیپلمات های هندی و امنیت اماکن دیپلماتیک این کشور انجام دهد تا آنها بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

یکشنبه گذشته، مراسمی که به افتخار فرستاده هند در کانادا برگزار شده بود، به دلایل امنیتی در پی اعتراضات خشونت آمیز حامیان جنبش جدایی طلب خالستان، که از جدایی ایالت پنجاب از هند حمایت می‌کند، لغو شد. اوایل این هفته، دهلی نو به دلیل حملات هواداران خلستانی به نمایندگی‌های دیپلماتیک هند، اعتراضات خود را با ایالات متحده و بریتانیا تسلیم کرد.

تظاهرات ضد هند در پی دستگیری حامیان گروه حامی وارثان پنجاب توسط پلیس هند و تلاش برای بازداشت رهبر آن، امریتپال سینگ، برگزار شد./ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار