مطالبه عمویی از کشورهای آسیایی و مسلمان

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه یکصد و چهل و ششمین اجلاس IPU در بحرین، گفت: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ نمایند.

مطالبه عمویی از کشورهای آسیایی و مسلمان

به گزارش زنهار؛ رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه یکصد و چهل و ششمین اجلاس IPU در بحرین، گفت: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ نمایند.

ابوالفضل عمویی رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصدو چهل و ششمین IPU در منامه، افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشورهای در حال توسعه، بحث سوءاستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران از مسایل کشورهای مسلمان است.

عمویی اظهار کرد: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و در اقدام مشترک برای حل این معضل اقدام شود.

وی همچنین از پیشنهاد مجلس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار