جزئیات مذاکرات یمنی‌ها در سوئیس؛ توافق بر سر تبادل اسرا

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از مذاکرات درباره پرونده اسیران خبر دادند که در ژنو تحت نظارت سازمان ملل برگزار شد.

جزئیات مذاکرات یمنی‌ها در سوئیس؛ توافق بر سر تبادل اسرا

به گزارش زنهار؛ «هانس گروندبرگ»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، دیروز شنبه آغاز دور جدید مذاکرات یمن به میزبانی ژنو، پایتخت سوئیس، را اعلام و ابراز امیدواری کرد در دور جدید گفت‌وگوها امکان آزادی فرماندهان هر دو طرف، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری یمنی «الخبر»، دور هفتم گفت‌وگوها در ژنو در حال انجام است و این مذاکرات ادامه گفت‌وگوهایی است که در دور ششم مذاکرات به میزبانی عمان انجام شده و اکنون در این دور از گفت‌وگوها به بررسی و اصلاح لیست‌ها خواهند پرداخت.

در گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن آمده است، جمعه گذشته یک هیئت از طرف دیگر مذاکرات یعنی سعودی‌ها وارد ژنو شد که شامل 3 نماینده از عربستان سعودی و تعدادی از نمایندگان دولت مستعفی در آن حضور داشتند. قرار است لیست‌های جدیدی مبادله شود و تعداد افراد توافق شده افزایش یابد.

سازمان ملل متحد دیروز شنبه آغاز هفتمین دور مذاکرات تبادل اسرا را بین طرف های یمنی به طور رسمی اعلام کرد. این دور از گفت‌وگوها مکمل دوره‌های قبلی است، و ابراز امیدواری کرد، طرف های گفت‌وگو به آنچه در مورد آزادی اسرا توافق کرده‌اند، عمل کنند.

در اوایل ماه اوت گذشته، سازمان ملل متحد اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن با تشدید تلاش‌‌ها برای تعیین نهایی فهرست بازداشت ‌شدگان و تسهیل بازدید کمیته بین‌ المللی صلیب سرخ از مراکز بازداشت برای کمک به تأیید هویت آن‌ها موافقت کرده‌اند.

آغاز دور جدید مذاکرات یمنی-یمنی به میزانی سوئیس بعد از آن آغاز می شود که عربستان سعودی و ایران جمعه گذشته بر سر احیای روابط بین خود به توافق رسیدند. پرونده یمن یکی از مسائلی است که احیای روابط بین تهران و ریاض می‌تواند به جنگ ویرانگر عربستان سعودی علیه یمن پایان داده و ثبات و آرامش به این منطقه را به ارمغان بیاورد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار