دولت مسئول گرانی‌های اخیر است/ باید برخی وزرا جابه‌جا شوند

رئیس کمیسیون عمران مجلس در واکنش به اینکه مجلسی که دعوتنامه برای رئیسی فرستاد و از او خواست به عنوان داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند توانایی پاسخگو کردن دولت را دارد یا خیر گفت: در حال حاضر مباحث استیضاح مطرح است به ویژه اینکه بسیاری از نمایندگان استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کردند لذا مجلس مسائل اقتصادی را پیگیری می‌کند.

دولت مسئول گرانی‌های اخیر است/ باید برخی وزرا جابه‌جا شوند

به گزارش زنهار؛ محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به پاسخ وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه درباره گرانی‌ها آماده پاسخگویی نیستم، گفت: بحث‌های مربوط به گرانی و تورم به دولت برمی‌گردد. به عبارت دیگر مسئولیت مستقیم بازار بر عهده وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و وزرای مربوط به حوزه است. در هر صورت دولت باید پاسخگوی مردم باشد چرا که آنها به ما امیدوار هستند البته هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که مباحث گرانی به من مربوط نمی‌شود و آمادگی ندارمُ همه باید آمادگی داشته باشند. در مجموع امیدوار هستیم که مشکلات برطرف شوند.

 

او در واکنش به اینکه مجلسی که دعوتنامه برای رئیسی فرستاد و از او خواست به عنوان داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند توانایی پاسخگو کردن دولت را دارد یا خیر، افزود: در حال حاضر مباحث استیضاح مطرح است به ویژه اینکه بسیاری از نمایندگان استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کردند لذا مجلس مسائل اقتصادی را پیگیری می‌کند. البته قرار بود روز سه‌ شنبه گذشته جلسه غیرعلنی درباره ارز برگزار شود که نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و افرادی که قرار بود از دولت به مجلس بیایند نیامدند. در مجموع مجلس رودربایستی ندارد و همانطور که خودش از رئیسی دعوت کرده مصمم است به عنوان نماینده مردم از حقوق مردم دفاع کند و در این راستا با هیچ وزیری رودربایستی ندارد.

رضایی کوچی در واکنش به اینکه بسیاری هشدار انفجار قیمت‌ها بعد از عید را می‌دهند تصریح کرد: بنده بر این باور نیستم و بعد از عید قیمت‌ها انفجاری نخواهد بود البته بستگی به عملکرد دولتمردان دارد به این معنی که اگر به خوبی شرایط را مدیریت کنند بعد از عید قیمت‌ها منفجر نمی‌شوند و اگر رها کنند آنچه نباید می‌شود در هر صورت بستگی به عملکرد دولت دارد.

این نماینده مجلس ضمن ارزیابی توانایی دولت برای کنترل ارز خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی کشور را به سمت تولید هدایت کنیم مشکل حل می‌شود. وقتی پول در دست مردم است دلار می‌خرند، در نتیجه دلار به خانه‌ها می‌رود، کمبود ارز اتفاق می‌افتد و قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند بنابراین باید اعتماد سازی کنیم، بخش خصوصی را به میدان بیاوریم، نقدینگی مردم را به سمت زیرساخت‌ها و تولید هدایت کنیم منتها در حال حاضر کمتر به بخش خصوصی مهلت می‌دهیم و برای نقدینگی که در دست مردم است برنامه نداریم. به همین دلیل نقدینگی یک روز به سمت دلار می‌رود، روز دیگر به سمت سکه می‌رود و روز بعد به سمت مسکن هدایت می‌شود چنین شرایطی منجر به شکل‌ گیری فضای مبهمی می‌شود. 

رضایی کوچی در پایان یادآور شد: بنابراین اگر بتوانیم اعتمادسازی کنیم و نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شوند. البته دولت تلاش می‌کند که مشکلات اقتصادی حل شوند اما باید بیشتر تلاش و برخی از وزرا را جابه‌جا کند./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار