کشته شدن ۱۰ غیرنظامی در حمله الشباب در موگادیشو

دولت سومالی اعلام کرد، در پی حمله‌ای که گروه الشباب مسؤولیت آن را برعهده گرفت، ۱۰ تن از شهروندان این کشور کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

کشته شدن ۱۰ غیرنظامی در حمله الشباب در موگادیشو

به گزارش زنهار؛ این دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد، عناصری از گروه الشباب به منزلی در منطقه عبدالعزیز در شمال موگادیشو حمله کردند که در اثر آن ۱۰ غیر نظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

در چارچوب عملیات امنیتی گسترده و جامع با هدف برقراری ثبات و مبارزه با تروریسم در سومالی، نیروهای امنیتی این کشور عملیات علیه پایگاه‌های الشباب را افزایش داده‌اند.

اوایل ماه جاری، رهبران سومالی، جیبوتی، کنیا و اتیوپی طی نشستی در موگادیشو توافق کردند که کمپین مشترکی را برای مبارزه با الشباب مرتبط با "القاعده" آغاز و مکانیزمی برای هماهنگی عملیات مقابله ایجاد کنند.

از سوی دیگر، مقامات سومالی لند اعلام کردند، نیروهای این منطقه جدایی طلب و شبه نظامیان وفادار به دولت مرکزی سومالی آتش بسی را که دو طرف دو هفته پیش منعقد کرده بودند، نقض و با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری بین دو طرف ششم فوریه در شهر مورد مناقشه لاسعانود بین منطقه نیمه خودمختار پونتلند وفادار به موگادیشو و جمهوری سومالی لند که به طور یکجانبه اعلام شده، شدت یافته است.

ششم فوریه ساعاتی پس از آنکه رهبران قبایل در منطقه صول و پایتخت آن لاسعانود، بیانیه‌ای صادر کردند و در آن متعهد شدند از وحدت و تمامیت ارضی جمهوری فدرال سومالی حمایت کنند، درگیری‌های مسلحانه بین شبه نظامیان وفادار به موگادیشو و نیروهای سومالی لند رخ داد. این رهبران از مقامات سومالی‌لند خواستند نیروهای خود را از این منطقه خارج کنند.

دهم فوریه طرفین درمورد برقراری آتش بس توافق کردند؛ اما همچنان یکدیگر را به نقض آن متهم می‌کنند.

۱۶ فوریه، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه در سومالی اعلام کرد، بیش از ۱۸۵ هزار نفر از خشونت در شهر لاسعانود فرار کرده‌اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها زن و کودک هستند.

سومالی لند مستعمره سابق انگلیس در سال ۱۹۹۱ از سومالی جدا شد و اعلام استقلال کرد؛ اما جامعه بین‌المللی این استقلال را به رسمیت نمی‌شناسد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار