درخواست نانسی پلوسی برای تجهیز اوکراین به جنگنده‌های اف ۱۶

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تجهیز اوکراین به جنگنده‌های اف-۱۶ شد.

درخواست نانسی پلوسی برای تجهیز اوکراین به جنگنده‌های اف ۱۶

به گزارش زنهار؛ نانسی پلوسی در سخنانی در اجلاس امنیتی مونیخ گفت: ارسال هواپیماهای اف-۱۶ به اوکراین در کنار آغاز آموزش خلبانان این کشور باید آغاز شود .

به گزارش المیادین، پلوسی اجرای این طرح را بسیار با اهمیت دانست و گفت : آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از هواپیماهای جنگنده اف شانزده باید در سریعترین زمان ممکن آغاز شود.

پیشتر، بن والاس در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، گفته بود تامین جنگنده برای اوکراین دور از دسترس است و آموزش خلبانان اوکراینی برای هدایت جنگنده‌ها، آموزش بلندمدت و مربوط به شرایط پس از جنگ است که اوکراین به دفاع از خودش نیاز داشته باشد.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین هم گفته بود به طور قطع یقین دارد کشور‌های غربی جت‌های جنگنده برای مقابله با تجاوز روسیه به خاکمان را در اختیارشان قرار می‌دهند.

طی هفته‌های اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به صراحت ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین را رد کرده است. اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان نیز همانند واشنگتن مخالف ارسال جنگنده به کی یف است. با این حال، برخی کشور‌های اروپایی به مقامات این کشور وعده داده اند تسلیحات لازم را به اوکراین ارسال کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار