نماینده مجلس: انگلیس خود شیرینی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: پیش‌بینی می‌کردیم که انگلیسی‌ها با قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی مخالفت کنند.

نماینده مجلس: انگلیس خود شیرینی کرد

به گزارش زنهار؛ محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مخالفت انگلیس برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی گفت: انگلیسی ها در مورد تحرکات اجتماعی که در کشور اتفاق افتاد برداشت اشتباهی داشتند. در حقیقت آنها امیدوار نبودند که ملت و کشور ما به سادگی از این اتفاقات عبور کند لذا تحرکات اجتماعی را خیلی جدی گرفته و متوهم شده بودند بنابراین با طرح قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی می‌خواستند نفس جدید و تنفس مصنوعی به آن جریان بدهند که مشاهده کردند چنین امکانی وجود ندارد لذا احساس کردند که بازنده این قضیه هستند.

 

او افزود: پیش‌بینی می‌کردیم که انگلیسی‌ها با قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی مخالفت کنند البته نظر بنده این بود که چنین قضیه‌ای پررنگ نشود همانطور که تاریخ ثابت کرد نمی‌شود شیطنت و روحیه استعماری را از ماهیت انگلیس جدا کرد مگر اینکه این کشور تحول عظیمی را در رویکردهای خود نهادینه کند و در عمل هم این تغییر مشاهده شود. بنابراین تا زمانی که این اتفاق صورت نگیرد این شیطنت‌ها، دو دوزه بازی‌ها، فرصت طلبی ها و خود شیرینی‌ها با ماهیت سیاست انگلیس سازگار است لذا نمی‌شود این ویژگی‌ها را از ذات آنها جدا کرد.

عباس زاده ضمن تأکید بر توان داخلی برای حل مشکلات داخلی تصریح کرد: البته بنده معتقد هستم که مسائل کشور را نباید با رفتار خارجی‌ها پیوند زد بلکه باید با تکیه بر منابع داخلی کشور خود را اداره کنیم از این منظر ما هر اندازه که اقتدار و قدرت خود را افزایش بدهیم و توان حل مسائل کشور را داشته باشیم، طرف خارجی بیشتر تسلیم می‌شود و به عبارتی تسلیم تر می‌شود. بر همین اساس بنده معتقد هستم نباید هر بازی انگلیس را به مهم‌ترین خبر کشور تبدیل کنیم. در حال حاضر ظرفیت و نیروی خوب اداره کردن کشور را داریم و به همین جهت هر اندازه که قدرت را بازتولید کنیم طرف خارجی در مقابل قدرت راحت می‌شکند.

او با اشاره بر اقدامات سپاه در کشور خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی سپاه بخشی از حاکمیت محسوب می‌شود لذا اقدام اروپا برای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی دخالت در امور ما محسوب می‌شود. علاوه بر این سپاه برخاسته از دل جریانی ایران است مردم ایران با هر تعلق حزب و اعم از چپ و راست و حتی آن افرادی که به خیابان آمدند و چهارتا شعار دادند و با نظام سیاسی مشکل دارند با یکسری مولفه‌ها مشکل ندارند که یکی از این مولفه‌ها، مولفه وطن و تمامیت ارضی کشور است. سپاه ضامن و حافظ تمامیت ارضی ایران است و عنصر وطن محسوب می‌شود که همه بر روی آن اجماع داریم.

او در پایان یادآور شد: علاوه بر این سپاه محافظ دستاوردهای نظام و انقلاب است. هر گاه مردم کشور دچار مشکلی شدند سپاه وارد شده است. سپاه همیشه در کنار مردم خواهد بود، آمال و مطالبات مردم، آمال و مطالبات سپاه است. در مجموع از نظر قانونی سپاه بخشی از حاکمیت ایران محسوب می‌شود بر همین اساس اروپایی‌ها اشتباه کردند که با سپاه شوخی کردند البته زود متوجه شدند که شوخی با سپاه که در دل مردم ریشه دارد به نفع آنها نیست./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار