چین: آمریکا از سخن گفتن درباره جنگ سرد دست بردارد

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست از سخن گفتن درباره جنگ سرد دست بردارد و برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش کند.

چین: آمریکا از سخن گفتن درباره جنگ سرد دست بردارد

به گزارش زنهار؛ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری گفت: برای همکاری با ژاپن به منظور ایجاد تسهیل در خدمات کنسولگری بین دو کشور آمادگی داریم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وی افزود تهدیدی برای هیچ طرفی نیستیم و با هر اقدامی که بر معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای تاثیر بگذارد، مخالفیم. اما حرف و حدیث‌هایی که درباره جنگ سرد مطرح می‌شود، درست نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت پیوستن هند و ژاپن به پیمان امنیتی آکس غیر قابل قبول است و بر اوضاع منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد از آمریکا می‌خواهیم از سخن گفتن درباره جنگ سرد دست بردارد و برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد تلاش آمریکا و استرالیا برای پیوستن کشور‌های دیگری از منطقه به پیمان امنیتی آکس قابل قبول نیست و تهدیدی برای ثبات منطقه محسوب می‌شود. امیدواریم هند و ژاپن به آنچه به برقراری ثبات در منطقه منجر می‌شود، پایبند باشند.  به حفظ صلح و ثبات در منطقه پایبند هستیم و امیدواریم دیگر کشور‌ها گام‌های یکجانبه برندارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار