کره شمالی قرنطیه ۵ روزه در پیونگ‌یانگ را لغو کرد

سفارت روسیه در کره شمالی اعلام کرد که این کشور، محدودیت‌های پنج روزه‌ای که به دلیل شیوع یک بیماری تنفسی در پیونگ‌یانگ اعمال کرده بود را لغو کرده است.

کره شمالی قرنطیه ۵ روزه در پیونگ‌یانگ را لغو کرد

به گزارش زنهار؛ حساب کاربری فیسبوک سفارت روسیه در کره شمالی با انتشار پستی به نقل از وزارت خارجه این کشور، از رفع محدودیت‌های پنج روزه در پیونگ‌یانگ که به دلیل شیوع یک بیماری تنفسی ناشناخته اعمال شده بود، خبر داد.

در این اطلاعیه، وزارت خارجه کره شمالی به دیپلمات‌های خارجی حاضر در این کشور اطلاع داده که «دوره ویژه مقابله با اپیدمی» که از چهارشنبه هفته گذشته در پیونگ‌یانگ اعمال شده بوده، برداشته شده است.

سفارت روسیه هفته گذشته اعلام کرد که مقامات بهداشتی کره شمالی، سفارتخانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک را ملزم کرده نا کارکنان خود را قرنطینه کرده و علاوه بر این، دمای بدن آنها را روزانه چهار بار اندازه‌گیری و نتیجه آن را به بیمارستانی در پیونگ‌یانگ اعلام کنند. گفته می‌شود تدابیر کره شمالی در واکنش به افزایش موارد «آنفلوانزا و سایر بیماری‌های تنفسی» بوده اما هیچ اشاره‌ای به شیوع کووید-۱۹ یا اعمال محدودیت برای شهروندان عادی نشده بود.

کره شمالی از ماه مه تا آگوست ۲۰۲۲، حدود ۴.۸ میلیون «مورد تب» در بین جمعیت ۲۶ میلیون نفری این کشور گزارش کرده بود اما تنها بخش کوچکی از این تعداد را در فهرست موادر ابتلا به کووید-۱۹ قرار داده بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار