محمد شیاع السودانی: امیدواریم به‌زودی نشستی میان ایران و عربستان برگزار شود

نخست‌وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دیداری میان مقامات ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزار شود.

محمد شیاع السودانی: امیدواریم به‌زودی نشستی میان ایران و عربستان برگزار شود

به گزارش زنهار؛ «محمد شیاع السودانی» در مصاحبه با شبکه «فرانس۲۴» تاکید کرد که این کشور هر گونه تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن تصمیمات سیاسی در عراق را بر نمی‌تابد.

نخست‌وزیر عراق در بخشی از سخنان خود که شامگاه جمعه منتشرشده، در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره وساطت بغداد در روابط تهران و ریاض اظهار داشت: «ما تمایل جدی ایران و عربستان سعودی برای ادامه نقش عراق به منظور نزدیک‌سازی دیدگاه‌های این دو کشور را احساس کردیم. ما مصمم به اجرای این نقش هستیم و بر این باوریم که این نقش طبیعی عراق است؛ نقش پیشگامی در نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات مخالف.»

وی در عین حال خبر داد: «تماس‌های ما ادامه دارد. امیدواریم که به‌زودی دیداری داشته باشیم و این مباحثات و گفت‌و‌گوها را در بغداد با میانجیگری عراق از سر بگیریم.»

وی همچنین عنوان کرد: «از روز اول مأموریت کاریمان، به منظور تداوم همگرایی و تفاهمات تا دست‌یابی به امنیت و کاهش تنش در منطقه، بر نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و دیگر برادران عرب پافشاری داشتیم.»

السودانی در بخش دیگری نیز اشاره کرد: «گفت‌و‌گو بهترین وسیله برای ارتباط با ترکیه و ایران است. ما اخیرا در خصوص حضور نیروهای فدرال برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های مسلحی که از خاک عراق برای تعرض به ترکیه و ایران استفاده می‌کنند، در شورای امنیت ملی تصمیماتی اتخاذ کردیم.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار