فریدون عباسی: علاوه بر تنگه هرمز؛ اقیانوس منجمد شمالی را هم می‌بندیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به اقدام پاناما مبنی بر پس‌گرفتن پرچم‌های خود از نفتکش‌های ایرانی گفت: این اقدام صرفا جنگ روانی است. اما در صورت تهدید امنیت ایران تا محدوده اقیانوس منجمد جنوبی هم اعمال قدرت می‌کنیم.

فریدون عباسی: علاوه بر تنگه هرمز؛ اقیانوس منجمد شمالی را هم می‌بندیم

به گزارش زنهار؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به اقدام پاناما مبنی بر پس‌گرفتن پرچم‌های خود از نفتکش‌های ایرانی گفت: این اقدام صرفا جنگ روانی است. اما در صورت تهدید امنیت ایران تا محدوده اقیانوس منجمد جنوبی هم اعمال قدرت می‌کنیم.

ابتدای هفته جاری خبر پس گرفتن پرچم‌های مصلحتی پاناما از 136 نفتکش ایرانی منتشر شد. با توجه به اینکه بیشترین کشتی‌های ثبت‌شده در جهان متعلق به این کشور است، این اقدام پاناما صادرات نفت ایران را در شرایط تحریمی سخت‌تر از گذشته هم می‌کند.

فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره اقدام پاناما و واکنش ایران به این کشور به تجارت‌نیوز گفت: پس گرفتن پرچم‌های پاناما تاثیری در صادرات نفت ایران ندارد و روش‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌ها همچنان پابرجاست. با گرفتن یک پرچم هرگز صادرات نفت ایران متوقف نمی‌شود.

او در پاسخ به اینکه ممکن است ایران برای مقابله با فشارهای اخیر، اقدام به بستن تنگه هرمز کند عنوان کرد: ایران با کشورهای دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.

عباسی ادامه داد: در صورت افزایش فشارهای اقتصادی ایران نیز راه‌های مقابله معقول را پیش‌ می‌گیرد. امثال اقدامات پاناما صرفا جنگ روانی است و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار