کشور میزبان نشست چین و طالبان مشخص شد

در ادامه حمایت‌های مالی چین از طالبان، وزارت خارجه چین اعلام کرد وزیر خارجه این کشور 25 و 26 اکتبر در قطر با نماینده دولت طالبان دیدار خواهد کرد.

کشور میزبان نشست چین و طالبان مشخص شد

به گزارش زنهار؛ در ادامه حمایت‌های مالی چین از طالبان، وزارت خارجه چین اعلام کرد وزیر خارجه این کشور 25 و 26 اکتبر در قطر با نماینده دولت طالبان دیدار خواهد کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، وانگ‌یی وزیر امورخارجه چین در نشستی با هیئتی از دولت طالبان در قطر به گفتگو نشست. این دیدار از روز قبل (3 آبان 1400) آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد. دو طرف در خصوص تحولات اخیر افغانستان به تبادل نظر می‌پردازند.

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: چین پس از روی کار آمدن طالبان با حمایت مشروط از آنها بارها اعلام کرده که قصد دارد در بازسازی این کشور نقش مهمی داشته باشد.

طی روزهای گذشته و در راستای این سیاست نماینده چین از شرکت طالبان در نشست مشورتی مسکو حمایت کرد و گفت: ما با حکومتی به رهبری طالبان کار می‌کنیم، در امور داخلی افغانستان مداخله نکرده و روابط سازنده خود را با این کشور ادامه می‌دهیم.

نماینده چین در ادامه تاکید کرد که جامعه جهانی باید پیشرفت‌های دو ماه گذشته را نادیده نگیرند.

از سوی دیگر «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این در ارتباط با تحولات اخیر افغانستان گفته بود که تحریم‌ها علیه طالبان باعث حل مسائل و مشکلات این کشور نخواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار