اعلام زمان بررسی لایحه بودجه 1402

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق از شنبه هفته آینده رسیدگی به لایحه بودجه را در دستور کار قرار می دهد، تصریح کرد: تا یکشنبه دو هفته بعد باید رسیدگی اولیه را انجام دهیم و دولت باید از کلیات بودجه دفاع کند.

اعلام زمان بررسی لایحه بودجه 1402

به گزارش زنهار، سید کاظم دلخوش اباتری، با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس، لایحه قانون برنامه در خردادماه و لایحه قانون بودجه در آذرماه باید تقدیم مجلس شود، اما امسال دولت موفق نشد سر موعد مقرر لایحه قانون برنامه هفتم را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه دولت اکنون لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تهیه کرده است، افزود: مجلس ابتدا به دنبال رسیدگی به قانون برنامه و سپس قانون بودجه بود، اما متاسفانه هم قانون برنامه و هم قانون بودجه با تاخیر مواجه شد و لذا نباید یک سال بودجه کشور را بلاتکلیف بگذاریم.

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه کمیسیون تلفیق از شنبه هفته آینده رسیدگی به لایحه بودجه را در دستور کار قرار می دهد، تصریح کرد: تا یکشنبه دو هفته بعد باید رسیدگی اولیه را انجام دهیم و دولت باید از کلیات بودجه دفاع کند.

دلخوش، با اشاره به احتمال رای آوردن لایحه بودجه و انجام اصلاحات در کمیسیون های مربوطه، اضافه کرد: لایحه بودجه امسال تقریبا شبیه سال گذشته است و با اعتبار ۱۹۸۴ هزار میلیارد تومانی بسته شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با رسیدگی به قانون بودجه هیچ طرح و لایحه دیگری در دستور کار قرار نمی گیرد، خاطرنشان کرد: رسیدگی به لایحه برنامه هفتم به بعد از عید موکول می شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، با اشاره به تمدید شش ماه تا یک سال قانون برنامه ششم، تصریح کرد: با این تمدید، امکان رسیدگی به قانون بودجه وجود دارد.

وی، با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده معافیت مالیاتی از پایه حقوقی پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به هفت میلیون افزایش یافته است، گفت: به دنبال بالا بردن پایه حقوق برای معافیت مالیاتی هستیم؛ همچنین پرداخت یارانه را ادامه می دهیم و حتی به دنبال افزایش آن هستیم.

دلخوش با اشاره به افزایش معافیت هزینه های آب، برق، گاز و... برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، تاکید کرد: به دنبال دفاع از حقوق مردم در قالب حقوق و دستمزد و معافیت ها و کمک به کشاورزی و ازدواج و... هستیم.

نماینده صومعه سرا در مجلس، با تاکید بر اینکه دولت باید برنج را یک محصول استراتژیک ببیند، اظهار کرد: اعتباری را برای لایروبی آب بندان ها و استخرها جهت تامین آب کشاورزی در نظر گرفتیم و موافق افزایش بی رویه قیمت کودهای کشاورزی نیستیم./ ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار