عیسی کلانتری شایعه بازداشت خودش را تکذیب کرد

رئیس سازمان محیط‌زیست دولت دوازدهم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین خبر بازداشت خود را تکذیب کرد.

عیسی کلانتری شایعه بازداشت خودش را تکذیب کرد

به گزارش زنهار؛ عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط‌زیست دولت دوازدهم تاکید کرد پرونده‌ای با عنوان اتهامی که در فضای مجازی و کانال‌های خاص در حال بازنشر است (جاسوسی موساد) برای او تشکیل نشده است.

صبح امروز اخباری در فضای مجازی و کانال‌های وابسته منتشر شد که خبر از بازداشت عیسی کلانتری به اتهام جاسوسی برای موساد می‌داد. 

این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت. گفتنی است که پیش از این و از شب گذشته اخباری مبنی بر بازداشت یک مدیرارشد سابق به اتهام جاسوسی دست به دست می‌شد و اطلاعات تکمیلی در این خصوص منتشر نشده بود. شاید به همین دلیل هم انتشار خبر بازداشت عیسی کلانتری به شدت بازنشر شد. 

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست دولت دوازدهم اما در گفت‌وگوی اختصاصی با اعتمادآنلاین ضمن تاکید بر حضور در دفتر کار خود در «خانه کشاورز» و صحت نداشتن اخبار منتشر شده جزییاتی را درباره این شایعات در اختیار اعتمادآنلاین گذاشت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

*آقای کلانتری، شایعاتی از صبح درباره بازداشت شما به اتهام جاسوسی برای موساد منتشر شده است. شما تا به امروز پرونده‌ای با چنین عنوان اتهامی داشته‌اید؟

نخیر، نمی‌دانم اصلاً چه کسی چنین خبری را پخش کرده است. خوشبختانه در زمینه جاسوسی پرونده‌ای تابه‌حال نداشته‌ایم.

*در زمینه‌های دیگر پرونده دارید؟

در زمینه‌‌های نافرمانی پرونده ‌وجود دارد، اما در زمینه جاسوسی و مالی پرونده‌ای ندارم.

*خودتان فکر می‌کنید منشاء این خبرسازی‌ها و چنین اتهاماتی چیست؟

خودم هم صبح برای اولین بار دیدم و تعجب کردم. فکر می‌کنم به واحدهای اطلاعاتی غیررسمی جمهوری اسلامی برمی‌گردد. اینهایی که مدت‌ها تلاش کردند و می‌خواستند تسلیم شویم و نشدیم حالا از این کانال وارد شده‌اند. 

*درباره این موضوع بیشتر توضیح می‌دهید؟ 

فکر می‌کنم بخش‌هایی از سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی از این کانال می‌خواهند انتقام‌جویی کنند.

*در حال حاضر که این خبر صحت ندارد، اما فکر می‌کنید از این طریق برای تشکیل پرونده و بازداشت شما زمینه‌سازی می‌کنند؟

هر زمینه‌سازی‌ای ممکن است اتفاق بیفتد اما این اولین باری بود که من می‌شنیدم. یعنی این‌قدر که شما تعجب کردید، من خودم هم تعجب کردم. حالا من نمی‌دانم پخش‌کننده این خبر چه کسانی بوده‌اند. جالب است  در مطالبی که منتشر کرده‌اند نوشته شده تایید نشده اما باز هم آن را منتشر کرده‌اند. 

*فکر می‌کنید چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟

اصولاً جاسوس دوتا کار انجام می‌دهد. یک این است که اطلاعات محرمانه‌ای را به طرف خارجی می‌دهد. دوم این است که تلاش می‌کند کارهایی را که به ضرر یک حکومت و کشور است ترویج کند یا اینکه کارهایی را که در یک کشور غیرمنطقی است و به نفع منافع ملی نیست دنبال کند.  

اکثر کارهایی که ما در زمینه محیط‌زیست و آب در جمهوری اسلامی انجام می‌دهیم، در راستای منافع ملی‌مان نیست و چون من آنها را تایید نمی‌کنم و معترض آنها هستم، می‌خواهند [مخالفت را] از این کانال حذف کنند. یعنی اگر به‌فرض، من همه تصمیمات در مورد مسائل آب را که به ضرر منافع ملی کشور است تایید می‌کردم، می‌شدم خادم مملکت.

یک جاسوس هیچ‌‌وقت مقابل کارهایی که ضد منافع ملی یک کشور است نمی‌ایستد. جاسوس باید آنها را تایید کند. من اگر بخش‌های عمده‌ای از سیاست‌های آبی کشور را تایید می‌کردم، ممکن بود جاسوس شوم، چون می‌دانستم این به نفع کشور نیست اما من آن را تایید می‌کنم. اما چون من در مقابل سیاست‌های منافع بلندمدت کشور که برخلاف منافع ملی است ایستاده‌ام جاسوس‌های واقعی از این طریق سعی در حذف من دارند.

یعنی جاسوس واقعی کسی است که سیاست‌های غلط را تایید کند. اگر آگاهانه باشد جاسوس می‌شود و اگر ناآگاهانه باشد، احمق می‌شود. حالا آن جاسوس‌های واقعی این کار را دنبال می‌کنند تا به اهداف‌شان برسند. عوامل نفوذی صهیونیست در درون حکومت؛ عوامل واقعی نفوذی آنها، جاسوس‌‌های واقعی می‌خواهند آن کسانی را که به سیاست‌های ضدمنافع ملی اعتراض می‌کنند، حذف کنند. 

*یعنی شبکه‌ای با وجود تمام شدن دوران خدمت شما در سازمان محیط‌زیست قصد حذف‌تان را دارد؟

بله آن شبکه نفوذی است. شبکه نفوذی که در مواردی هم رسوا شده است. الان هم ممکن است دنبال این باشند که ماهایی را که در مقابل سیاست‌های غلط در جمهوری اسلامی برای منافع ملی پایه و منافع نسل‌های آتی مقاومت می‌کنیم، از این کانال حذف کنند تا این جاسوس‌هایی که وارد سیستم شده‌اند بتوانند کارهای خود را به ثمر برسانند. 

*فکر می‌کنید موفق می‌شوند؟ 

من بعید می‌دانم اما خب تلاش خود را خواهند کرد. شما فکر می‌کنید مثلاً مرحوم فخری‌زاده را چه کسی کشت؟ همین عوامل نفوذ صهیونیست‌ها که در درون سیستم بودند او را کشتند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار