بلاتکلیفی در بررسی لایحه بودجه خوب نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در بحث بررسی لایحه بودجه این انتقاد به مجلس وارد است که چرا بودجه را اعلام وصول نمی‌کند.

بلاتکلیفی در بررسی لایحه بودجه خوب نیست

به گزارش زنهار؛ رضا تقی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعلام وصول نشدن بودجه از طرف مجلس گفت: در جلسه روز یکشنبه مجلس ظاهرا قالیباف در مورد بودجه اعلام موضع کرده‌ است. البته قبلاً هم به صورت غیرمستقیم گفته می‌شد که نظر قالیباف این بوده که ابتدا برنامه هفتم توسعه بیاید و بعد بودجه تقدیم شود. 

او افزود: منتهی بنده با توجه به آنچه که از همکارانم سراغ دارم، فکر می‌کنم اکثریت مجلس با این نظر که بودجه تقدیم شده و باید اعلام وصول شود موافق هستند و اینکه حتی ما می‌توانیم موقتاً یک تمدید یک ساله برای برنامه ششم در نظر بگیریم و سال آینده برنامه هفتم را بررسی کنیم. آنچه که از اظهارات همکاران برمی‌آید این است که اکثریت با این موضوع موافق هستند. من فکر می‌کنم جا دارد به اعلام وصول بودجه در مجلس توجه شود و هر چه زودتر قانون لایحه بودجه بررسی شود.

تقی‌پور در واکنش به دلایل مخالفان اعلام وصول بودجه مبنی بر اینکه می‌گویند ابتدا باید برنامه هفتم توسعه ارائه شود تا بر طبق آن عمل شود، خاطرنشان کرد: وقتی برنامه ششم تمدید شود بنابراین طبق همان عمل می‌شود پس ضرورتی در این مورد نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی اینکه کشمکش‌های صورت گرفته میان دولت و مجلس تا چه اندازه می‌تواند آسیب‌زا باشد، یادآور شد: قطعاً همین الان هم بررسی لایحه بودجه دیر شده است. ما سابقه بررسی بودجه را داریم که معمولاً به روزهای آخر می‌کشد و این بلاتکلیفی خوب نیست. اگر هم به بحث دوازدهم برسد که قطعاً جالب نیست. بنابراین توصیه اکثریت همکاران این است که بررسی لایحه زودتر آغاز شود.

تقی‌پور در پایان با اشاره به مقصر کشمکش‌های صورت گرفته میان دولت و مجلس بر سر بودجه یادآور شد: در بحث بررسی لایحه بودجه این انتقاد به مجلس وارد است که چرا بودجه را اعلام وصول نمی‌کند./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار