نماینده مجلس: اعلام وصول نشدن بودجه از عجایب روزگار است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید: در شرایطی که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند دعوا میان مجلس و دولت برای کشور مانند سمّ است و من واقعاً متأسفم از این مسئله‌ای که به این شکل پیش آمده است.

نماینده مجلس: اعلام وصول نشدن بودجه از عجایب روزگار است

به گزارش زنهار؛ جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس درباره طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور گفت: این امکان وجود ندارد که مسئولان را ممنوع الخروج کرد. بنده معتقد هستم مسئولان کار دارند و باید به جلساتی بروند یا کارهای شخصی دارند و گرفتار هستند. بنابراین اینکه ما همه مسئولان را ممنوع‌ الخروج کنیم به صلاح کشور هم نیست حالا چه نماینده باشد، چه از دولت یا بخش‌های دیگر نظام باشند. به عبارت دیگر  آیا می‌شود طرحی ارایه بدهیم که مسئولان به هیچ وجه نتوانند از کشور خارج شوند؟ افراد نیاز دارند به خارج از کشور بروند، شخصی برای زیارت می‌رود، دیگری برای تجارت می‌رود، یکی کار اداری، مریض یا دانشجو دارد بنابراین ممنوعیت خروج مسئولان از کشور کار درستی نیست.

او در واکنش به اینکه در طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور گفته شده خروج از کشور باید با اجاره سازمان‌های نظارتی صورت بگیرد افزود: اصولا کسی که می‌خواهد از کشور خارج شود باید با دستگاه‌های نظارتی و حراست مربوط به مجموعه‌های خودشان هماهنگ کند لذا این‌طور نیست که اگر یک مسئولی بخواهد از کشور خارج شود برای خودش بلند شود و برود.

کوچکی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: در مجموع فکر نمی‌کنم طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور در صحن مطرح شود. اصولا اگر نماینده‌ای بخواهد از کشور خارج شود حراست مجلس و دستگاه‌های نظارتی تایید می‌کنند که او برود، همین‌طور نیست که طرف یک پاسپورت بگیرد و از کشور خارج شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا بودجه از طرف مجلس اعلام وصول نمی‌شود؟ اظهار کرد: اعلام وصول نشدن بودجه از طرف مجلس یکی از عجایب روزگار است. یعنی در زمانی که ما تلاطمات شدید اقتصادی در کشور داریم آنچه که می‌تواند این تلاطمات و بحث ارز را مقداری آرامش بدهد و حتی به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی آرامش و اطمینان بخشد بحث قانون بودجه و قانون برنامه است که مسیر را هم یک ساله و هم پنج ساله روشن می‌کند. لذا معتقدم که دولت و مجلس باید بنشینند با هم تفاهم کنند و این مشکل را سریعاً حل کنند.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: در شرایطی که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند دعوا میان مجلس و دولت برای کشور مانند سمّ است. من واقعاً متأسفم از این مسئله‌ای که به این شکل پیش آمده است. در این چندین دوره‌ای که در مجلس حضور دارم اولین بار است که یک چنین اتفاقی می‌افتد و این اتفاق بسیار بدی است. دولت قول داده به قانون عمل کند ولی عمل نکرده است.

او در پاسخ به اینکه منظور شما از عمل نکردن دولت به قانون چیست؟ یادآور شد: نکته این است که دولت باید قانون بودجه را رعایت می‌کرد. دولت باید 15 آذر ماه بودجه را می‌آورد که نیاورده است./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار