بولسونارو: می خواهم زودتر به برزیل بازگردم

جمهوری پیشین برزیل که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تن از حامیان وی دستگیر شده اند، دیشب (۱۹ دی) به علت درد شکم در بیمارستانی در ایالت فلوریدای آمریکا بستری شد و وعده داد که در بازگشت به کشورش تعجیل می کند.

بولسونارو: می خواهم زودتر به برزیل بازگردم

به گزارش زنهار؛ خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد که ژائیر بولسونارو که چند روز قبل از پایان دوره ریاست ‌جمهوری خود به آمریکا سفر کرده بود، با شکایت از درد روده‌ ناشی از اصابت چاقو در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۸، به بیمارستانی در اورلاندو مراجعه کرد. پزشک این سیاستمدار راستگرا گفته که انسداد روده او جدی نیست و احتمالاً نیازی به جراحی نداشته باشد.

بولسونارو در مصاحبه ای با سی ان ان برزیل گفت که قصد داشت تا پایان ژانویه (۱۱ بهمن) در آمریکا بماند، اما اکنون می خواهد زودتر به برزیل بازگردد تا با پزشکان خود دیدار کند.

بر اساس گزارشی که در تارنمای سی ان ان برزیل منتشر شده، بولسونارو گفت: من قصد دارم بازگشتم را جلو بیندازم، زیرا در برزیل پزشکان از گذشته از مشکل انسداد روده ناشی از زخم چاقو مطلع هستند.

پیشتر برخی از قانونگذاران آمریکایی و برزیلی خواهان بازگردادند بولسونارو به برزیل و محاکمه وی شده بودند.

حامیان بولسونارو که از اوایل پائیز و در اعتراض به پیروزی لولا داسیلوای چپگرا در انتخابات ریاست جمهوری، چادرهایی در برابر ساختمان های کنگره، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری برپاکرده بودند، روز یکشنبه به این مکان ها یورش بردند.

گرچه شمار معترضان ساکن این چادرها از هنگام آغاز به کار لولا در اول ژانویه کاهش یافته، اما هزاران تن با ادعای تقلب در انتخابات و در مخالفت با شکست خوردن بولسونارو توسط لولا، ضمن درخواست مداخله ارتش، از سراسر این کشور با اتوبوس عازم پایتخت شده و به ساختمان های کنگره، دیوان عالی و کاخ پلازادولوس حمله کردند.

لولا به دولت فدرال برزیل دستور داده تا نظم و قانون در برازیلیا را تا ۳۱ ژانویه برقرار سازد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار