رییسی مهمان مردم یزد می‌شود

استاندار یزد با اشاره به سفر استاندار یزد در ۲۲ دیماه ۱۴۰۱ به تشریح برخی از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم که در این سفر پیگیری می‌شود پرداخت.

رییسی مهمان مردم یزد می‌شود

به گزارش زنهار؛ مهران فاطمی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با جمعی از کارمندان استان با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان در روز 22 دی ماه امسال اظهار داشت: حضور مقامات بلند پایه اجرایی کشور در استان‌ها، بستری ظرفیت‌ساز برای استان‌ها بوده و سبب تسریع قابل توجه در روند پیگیری و حل مطالبات استان می‌شود. 

استاندار یزد ادامه داد: در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور و کابینه به استان ضمن آغاز عملیات اجرایی و افتتاح برخی پروژه‌ها، نظام مسائل استان بررسی و برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی، حضور عالی‌ترین مرجع اجرایی کشور در استان‌ها را لیله‌القدر اجرایی و اداری استان‌ها دانست و تصریح کرد: دلیل این نام‌گذاری این است که در جریان این سفرها، می‌تواند تصمیماتی اخذ شود که مقدرات استان‌ها تا 100 سال آینده را تحت‌الشعاع قرار دهد. 

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش آب را فصل مشترک مطالبات عموم مردم استان دانست و افزود: یکی از تصمیمات بزرگ دولت برای استان یزد، اختصاص 150 هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن برای خط انتقال آب از دریا به استان است. 

استاندار یزد با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریا به استان به طول 840 کیلومتر، ظرفیت انتقال 200 میلیون مترمکعب آب به استان را داراست، تصریح کرد: در طول 44 سال گذشته، پروژه ای استانی با حجم سرمایه‌گذاری 150 هزار میلیارد تومان در کشور وجود نداشته است. 

وی با اشاره به اجرای خط پدافندی آب یزد در طول یک سال اخیر، اظهارداشت: با تاکید شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان مقرر شد خط انتقال آب اجرا شده توسط چادرملو، گل گهر سیرجان و مس سرچشمه از محل خلیج فارس، با اتصالی به اصلی‌ترین مخزن آب یزد متصل شود.  

استاندار یزد با بیان اینکه در حال حاضر  1800 لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب در استان داریم خاطرنشان کرد: نیاز به جیره‌بندی آب در صورت قطعی خط اول انتقالی به مدت 8 ساعت، مؤید اهمیت و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تامین آب از منبع پایداری همچون دریا است. 

وی با اشاره به اجرای خط پدافندی آب یزد در طول یک سال اخیر، اظهارداشت: با تاکید شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان مقرر شد خط انتقال آب اجرا شده توسط چادرملو، گل گهر سیرجان و مس سرچشمه از محل خلیج فارس، با اتصالی به اصلی‌ترین مخزن آب یزد متصل شود.  

فاطمی با بیان اینکه اجرای خط پدافندی مذکور به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، اظهارداشت: با پیگیری صورت گرفته این خط از محل مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه چادرملو اجرا شد.  

استاندار یزد با بیان اینکه در مسئله تامین آب پایدار از محل دریا برای استان، «عمل» دولت از «فعل» دولت جلوتر خواهد بود، گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان، ابتدا عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا آغاز و سپس خبر آغاز عملیات پروژه اعلام می‌شود.

وی دلیل تعویق  در زمان انجام دور دوم سفر رئیس جمهور به استان را، تاکید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بر تعیین محل تامین مالی پروژه انتقال آب از دریا به استان و سپس شروع عملیات اجرایی پروژه عنوان کرد.

فاطمی در پایان اضافه کرد: در پرتو پیگیری‌های صورت گرفته، در کمسیون اقتصاد هیئت دولت و صحن علنی دولت با پیشنهاد استان مبنی بر پرداخت 1500 میلیارد تومان توسط شرکت‌های بزرگ معدنی استان به استانداری جهت تامین مالی پروژه‌های آبی و احتساب آن به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی آن‌ها موافقت شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار