واکنش گروه‌های مقاومت به هتک حرمت مسجد الاقصی

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اقدام وزیر افراطی کابینه جدید رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط وی را هشداری در راستای شکل‌گیری جنگ مذهبی در منطقه ارزیابی کردند.

واکنش گروه‌های مقاومت به هتک حرمت مسجد الاقصی

به گزارش زنهار؛ در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین آمده است: یورش ایتامار بن گویر به مسجد الاقصی اقدامی خطرناک و در راستای تحریک احساسات مردم ما و ملت‌های عربی و اسلامی بوده و هشداری مبنی بر شکل‌گیری جنگ مذهبی در منطقه است و رژیم اشغالگر مسئولیت کامل پیامدهای اصرار بر تجاوز به مردم ما و مقدسات اسلامی و مسیحی را بر عهده دارد.

گروه‌های مقاومت همچنین تاکید کردند: ما از ملت خود در قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی می‌خواهیم به مسجد الاقصی رفته و برای خنثی کردن نقشه‌های تلمودی صهیونیست‌ها در آنجا تحصن کنند. همچنین از ملت فلسطین و مقاومت در کرانه باختری اشغالی می‌خواهیم در راستای دفاع از مسجد الاقصی درگیری و رویارویی با اشغالگران را تشدید کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم یورش افراطگرایان صهیونیست به مسجد الاقصی را با جدیت زیر نظر داریم و نقش خود را در دفاع از آن رها نمی‌کنیم. رژیم اشغالگر در تغییر واقعیت‌های میدانی موفق نخواهد بود و قدس، مکانی عربی و اسلامی و کانون درگیری با رژیم اشغالگر باقی خواهد ماند.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین از تشکیلات خودگردان خواستند که به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان دهد و مانع از اقدامات مقاومت در کرانه باختری در راستای حفاظت از ملت فلسطین نشود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت ملی» رژیم صهیونیستی صبح امروز به مسجد الاقصی یورش برد.

طبق این گزارش، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر و نیروهای گارد مرزی وی را در مسجد الاقصی همراهی کردند. خبرگزاری فلسطینی وفا نیز به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد، سازمان اطلاعات اسرائیل (شاباک) به او اجازه داده به مسجد الاقصی یورش ببرد.

این در حالی است که شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرده بود که بن گویر پس از دیدار با نتانیاهو و هشدارهای مقاومت فلسطین از اجرایی کردن این تصمیم تحریک‌آمیز منصرف شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار