رئیسی طی هفته های آینده به آنکارا سفر می‌کند

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه خبر داد که رئیس جمهور ایران طی هفته های آینده به آنکارا سفر خواهد کرد.

رئیسی طی هفته های آینده به آنکارا سفر می‌کند

به گزارش زنهار؛ سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه خبر داد که رئیس جمهور ایران طی هفته های آینده به آنکارا سفر خواهد کرد.

  «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران طی هفته های آینده به آنکارا سفر خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش به روابط ترکیه با سوریه پرداخت و گفت: «ترکیه دستان خود را به سوی نظام سوریه دراز کرده و امیدواریم که نگذارند این دست از دستشان خارج شود».

کالین به نشست اخیر مقامات ترکیه و سوریه در مسکو اشاره کرد و گفت: «نشست نخست در مسکو گام مهمی بوده و نشست های دیگر و در سطوح دیگری برگزار خواهد شد».

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد: «روابطمان با مخالفان سوریه ادامه خواهد یافت و یکی از موضوعات مهم در دیدارهایمان با دمشق، این است که مخالفان بخشی از روند سیاسی در این کشور باشند».

 وزارت دفاع ترکیه در هشتم دی ماه در بیانیه‌ای خبر داد که برای اولین بار از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه و رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در مسکو در فضایی سازنده دیدار کردند. 

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پس از بازگشت از سفر مسکو نیز به خبرنگاران گفت که در صورت مهیا بودن شرایط ممکن است که رؤسای جمهور سوریه و ترکیه با یکدیگر دیدار کنند.

او گفت: «پس از تحولات مثبت در این مرحله که از طریق گفتگو میان وزیران و مقامات اطلاعاتی ترکیه و سوریه رخ داد، در صورت مهیا شدن شرایط، امکان برگزاری نشستی میان اردوغان و بشار اسد وجود دارد».

این موضوع بیش از هرطرفی موجب نگرانی شدید شبه‌نظامیان کُرد و تروریست‌های استان حلب و ادلب شده است. به طوریکه «محمد الجولانی» سرکرده گروهک جبهة النصره روز گذشته در ویدئویی گفت که هرگز مصالحه با دولت دمشق را نمی‌پذیرد. او از حامیان خود خواست که اندوهگین نباشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار