داعش مسئولیت حمله در مصر را پذیرفت

گروه تروریستی مسئولیت حمله به یک ایست بازرسی امنیتی در شهر اسماعیلیه مصر را که به کشته دو نیروی پلیس و یک غیرنظامی منجر شد، بر عهده گرفت.

داعش مسئولیت حمله در مصر را پذیرفت

به گزارش زنهار؛ گروه تروریستی مسئولیت حمله به یک ایست بازرسی امنیتی در شهر اسماعیلیه مصر را که به کشته دو نیروی پلیس و یک غیرنظامی منجر شد، بر عهده گرفت.

  گروه «ولایت سیناء» شاخه داعش اعلام کرد که حمله روز جمعه به ایست بازرسی امنیتی در شهر اسماعیلیه واقع در شرق استان قاهره، کار عناصر این گروه بوده است.

منابع امنیتی و پزشکی مصر اعلام کردند که روز جمعه ایست بازرسی مذکور هدف حمله تروریستی قرار گرفت که طی آن دو نیروی پلیس و یک غیرنظامی کشته شدند.

بنابر گزارش وبگاه «بوابة الوسط»، برخی منابع امنیتی اعلام کردند که دو خودرو به این ایست بازرسی نزدیک شده و پس از توقف دو نفر از سرنشینان آن پیاده شده و در حالی که اسلحه خودکار در دست داشتند به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند.

مصر ماه می سال گذشته نیز در غرب سیناء شاهد حمله تروریستی که طی آن ۱۱ نظامی کشته شدند.

از سوی دیگر وزارتخانه‌های خارجه امارات و عربستان سعودی در بیانیه‌هایی، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، بر ایستادگی در کنار دولت و ملت مصر تأکید کردند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای این حمله تروریستی را محکوم و بر حمایت از دولت مصر و تدابیر آن برای حمایت از امنیت و ثبات کشور و نابودی تروریسم تأکید کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار