کاسه گدایی تل آویو برای تامین سلاح اوکراین

به گفته منابع اطلاعاتی روسیه، تل‌آویو به نمایندگی از اوکراین برای خرید تسلیحات از کشور‌های دیگر کمک مالی دریافت می‌کند.

کاسه گدایی تل آویو برای تامین سلاح اوکراین

به گزارش زنهار؛ یک منبع اطلاعاتی روسیه در گفتگو با المیادین تایید کرد که تل‌آویو به نمایندگی از اوکراین برای خرید تسلیحات از کشور‌های دیگر کمک مالی دریافت می‌کند.
این منبع توضیح داد که رژیم صهیونیستی از این طریق تلاش می‌کند تا حمایت خود را نسبت به اوکراین پنهان کند.
پیش‌تر روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" گزارش داده بود که اسرائیل اخیراً کمک‌های اطلاعاتی خود را از طریق ناتو به اوکراین افزایش داده است و تل‌آویو همچنان تمایل دارد کمک‌های خود را به طور غیرمستقیم حفظ کند.
پیشتر، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب اپوزیسیون لیکود در مصاحبه با نشریه آمریکایی یو اس‌ای تودی گفته بود در صورتی که در انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به عنوان نخست وزیر انتخاب شود، «به بررسی» ارسال تسلیحات اسرائیل به اوکراین خواهد پرداخت و سلاح مورد نیاز اوکراین را تامین خواهد کرد.
این در حالی است که رسانه‌های عبری ادعا کردند که تل‌آویو در نتیجه فشار آمریکا موافقت کرد تا تأمین مالی مواد استراتژیک به اوکراین را برعهده بگیرد.
شبکه اسرائیلی «کان» قبلا گزارش داد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال گسترش فعالیت‌های کمک رسانی خود به اوکراین است و در همین چارچوب برای نخستین بار بودجه‌ای رسمی را به سازمان‌های امدادی غیرنظامی فعال در اوکراین تخصیص داده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار