در زمینه پهپاد و موشک با دشمن همتراز هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گاها دشمن دست پر دارد ما هم دست پر داریم به عنوان مثال در زمینه پهپاد و موشک با دشمن همتراز هستیم، گاها او بالاتر است یا ما بالاتر هستیم و برعکس اما در عرصه فرهنگ دست دشمن کاملاً خالی است.

در زمینه پهپاد و موشک با دشمن همتراز هستیم

به گزارش زنهار؛ جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به برخی گمانه‌ها مبنی بر استیضاح وزیر امور خارجه گفت: اگر بنده امروز به این فکر کنم که وزیری باید استیضاح شود تبدیل به خبر می‌شود اما استیضاح نمی‌شود. مجلس ۲۹۳ نماینده دارد که براساس آیین‌نامه هر کدام استقلال دارند و می‌توانند وارد محیط سوال، استیضاح، تذکر و تفحص شوند بنابراین این مسائل خیلی مهم نیست مهم این است که وزارت امور خارجه کاملاً فعال است و در چهارچوب راهبرد سیاست خارجی عمل کرده است که یکی از این راهبردها توسعه روابط و ایجاد ثبات در رابطه با همسایگان است که در این حوزه صد در صد موفق بودیم تا جایی که نه تنها مشکلات دیپلماسی، اقتصادی و فرهنگی را با همسایگان حل کردیم بلکه به تفاهمنامه و توافقات دو جانبه در عرصه تجارت و حمل‌ونقل رسیدیم که آثار این توافقات را بنده در کارخانجات تولیدی مشاهده کردم تا جایی که اکثر این مراکز در حال فعال کردن شیفت دوم هستند.

 

او افزود: وقتی از کارخانجات درباره روند تولید می‌پرسم می‌گویند در حال صادرات محصولات به کشورهای همسایه هستیم. لذا این نکته برجسته در کارنامه وزارت امور خارجه است. علاوه بر این در حوزه دیپلماسی وزیر و مجموعه وزارت امور خارجه به موقع موضع‌گیری کرده و اقدام انقلابی انجام دادند.

کریمی قدوسی در پاسخ به اینکه به عنوان مثال درباره حذف ایران از کمیته زنان سازمان ملل موضع‌گیری‌ها به موقع بود یا خیر تصریح کرد: حذف ایران از کمیته زنان سازمان ملل قسمتی از جنگ ترکیبی دشمن است که مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در دیدار با همافران شاخه‌های جنگ ترکیبی را ذکر کردند و به جنگ دیپلماسی رسیدند. لذا اولین بار مقام معظم رهبری در جنگ ترکیبی، جایگاه جنگ دیپلماسی را مطرح کردند. در ۴۳ سال گذشته هیچ زمانی نبوده که دشمن در جنگ با ایران فضای دیپلماسی دنیا را مدیریت کرده و از این ظرفیت بر علیه جمهوری اسلامی استفاده کند. دشمن در جایی که دستش کاملا تهی است این قبیل اقدامات را انجام می‌دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که گاها دشمن دست پر دارد ما هم دست پر داریم به عنوان مثال در زمینه پهپاد و موشک با دشمن همتراز هستیم، گاها او بالاتر است یا ما بالاتر هستیم و برعکس اما در عرصه فرهنگ دست دشمن کاملاً خالی است. فرهنگ زنان در ایران فرهنگ فاطمی است. عظمت زنان در ایران سرمایه‌ای بی‌حساب برای انتشار آن در دنیا محسوب می‌شود لذا در جنگ ترکیبی دشمن زن را پایه قرار می‌دهد، شعار زن، زندگی، آزادی را به عنوان شعار راهبردی مطرح می‌کند تا دست جمهوری اسلامی ایران را در این داشته عظیم فرهنگی خالی کند و در نتیجه به جامعه بانوان جهان بگوید ایرانی که دم از فرهنگ فاطمی و حقوق زن می‌زند این است. داستان مهسا امینی این است. 

گفتنی است؛ الجریده کویت در گزارشی مدعی شد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به علت نارضایتی از عملکرد وزارت خارجه، جمع آوری امضاء برای استیضاح حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را آغاز کرده‌اند./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار