در سواحل مکران یک متر لوله‌کشی گاز وجود ندارد

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: افرادی که تحلیل‌هایی نظیر زمستان سخت اروپا را ارائه کردند حداقل شهامت عذرخواهی از مردم داشته باشند.

در سواحل مکران یک متر لوله‌کشی گاز وجود ندارد

به گزارش زنهار؛ معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس درباره اینکه با وجود تاکید بسیاری از تحلیلگران مبنی بر زمستان سخت اروپا اما در حال حاضر گاز چندین مرکز و سازمان دولتی قطع شده است گفت: در حقیقت همان افرادی که با تحلیل زمستان سخت اروپا پیش‌بینی می‌کردند که در این شرایط، غرب مجبور می‌شود پای میز مذاکره حاضر شود و به ایران امتیاز بدهد و این تحلیل را به مراکز تصمیم ‌گیرنده کشور ارائه کردند الان باید پاسخگو باشند. البته واقعاً زمستان سردی است اما اروپا توانست مدیریت کند و منابع آلترناتیو را جایگزین گاز کند. اما در داخل شاهد هستیم که هر روز  اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی را به مردم توصیه می‌کنند.

او افزود: ایران غنی‌ترین منابع سوخت‌های فسیلی را دارد و می‌توان گفت که در این حوزه رتبه دوم را دارد. بنابراین اگر مشکلی وجود دارد مربوط به حوزه مدیریت منابع است. البته در این میان توزیع منابع و فرصت‌ها هم ناعادلانه است کما اینکه در سواحل مکران یک متر لوله‌کشی گاز وجود ندارد. در مجموع به نظر بنده این گونه اظهارات بی‌فایده است و من خودم ناامید هستم. در حال حاضر ما این حرف‌ها را می‌گوییم اما مردم هم این حرف‌ها را از ما نمی‌پذیرند و با خود می‌گویند چرا مجلس به وظایف خود عمل نمی‌کند.

سعیدی در پاسخ به اینکه چرا مجلس اقدامی برای قرار گرفتن دولت در مسیر درست انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: بنده از وزیر نفت سوال داشتم اما هنوز که هنوز است در کمیسیون نوبت به سوال بنده نرسیده است که وزیر مربوطه پاسخگو شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس خاطرنشان کرد: اگر کشور می‌خواهد رشد اقتصادی ۸ درصدی  داشته باشد نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است. به عنوان مثال در حوزه نفت و گاز چاره‌ای غیر از سرمایه‌گذاری فاینانس خارجی نداریم البته این اصل در همه دنیا پذیرفته شده است در ایران هم فقط رابطه با رژیم اشغالگر قدس خط قرمز است وگرنه هیچ ممنوعیتی برای رابطه با سایر کشورها وجود ندارد.

سعیدی در پایان یادآور شد: متأسفانه با تحلیل‌هایی نظیر زمستان سرد اروپا و یا گذاشتن همه تخم‌ مرغ‌ها در سبد قدرت‌های شرق فرصت سوزی کردیم. لذا افرادی که تحلیل‌هایی نظیر زمستان سخت اروپا را ارائه کردند حداقل شهامت عذرخواهی از مردم داشته باشند./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار