نماینده مجلس: نباید منتقدان را خارج از دایره نظام بدانیم

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: ما می‌توانیم در عین حال که نسبت به برخی روندهای غلط منتقد هستیم، معتقد به نظام جمهوری اسلامی باشیم.

نماینده مجلس: نباید منتقدان را خارج از دایره نظام بدانیم

به گزارش زنهار؛ جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانشجو، درباره فعالیت گروه‌های معاند و ضدانقلاب در اغتشاشات اخیر کشور اظهارکرد: مسئولان رژیم صهیونیستی چند روز گذشته اذعان کردند که اغتشاشات اخیر با شکست مواجه شده است؛ دولتمردان آمریکا نیز خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که با این قبیل اقدامات نمی‌توانند به نتیجه برسند و پیغام‌هایشان در پشت پرده برای از سرگیری مذاکرات شروع شده است.

وی افزود: بنظر می‌رسد که آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر به سمت افول و میرایی حرکت کرده است؛ البته نباید از ریشه اصلی اتفاقات اخیر که همان مشکلات اقتصادی و معیشتی است غافل شویم. بعد از پایان آشوب‌ها ما نباید فکر کنیم که همه چیز تمام شده بلکه باید به سمت اصلاح روندهای موجود در کشور و حل مسائل و مشکلات مردم حرکت کنیم. با این حال اما در کنار عملکرد مسئولان، نباید پمپاژ دروغ و ناامیدی از سوی رسانه‌های بیگانه در چندماه گذشته را هم نادیده گرفت؛ مسئله‌ای که نقش بسزایی در مدیریت آشوب‌ها داشت.

رشیدی کوچی با بیان اینکه نباید همه چیز را برگردن دشمن بی‌اندازیم ادامه داد: بسیاری از رفتارها، ادبیات و عملکرد مسئولان، به اقدامات دشمن برای رسیدن به اهدافشان دامن زده است. دشمن باید اقدامات خودش را برای دشمنی با نظام انجام می‌دهد اما آن چیزی که در اختیار ما قرار دارد مانند مسائل اقتصادی و معیشتی را باید اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: ما می‌توانیم در عین حال که نسبت به برخی روندهای غلط منتقد هستیم، معتقد به نظام جمهوری اسلامی باشیم. درواقع هیچکس نمی‌تواند بین انتقاد و اعتقاد به نظام تفکیک قائل شود و نباید منتقدان را خارج از دایره نظام بدانیم. اعتقاد به نظام به معنای سکوت و بستن دهان نیست بلکه باید اقدامات اشتباه و روندهای غلط را مورد انتقاد قرار بگیرند. کما اینکه حتما در گذشته اقدامات غلط و اشتباه داشته‌ایم که حال و اوضاع کشور به این شکل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در وهله اول باید مشکلات را درک کنند و بفهمند و بعد از آن قبول کنند که مشکلاتی وجود دارد. در نهایت باید برای حل این مشکلات راهکار ارائه دهند؛ اما برخی افراد در برابر فهمیدن مقاومت می‌کنند و می‌خواهند همه چیز را برگردن دشمن بی اندازند. مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده‌اند که مگس روی زخم می‌نشیند و این زخم را مسئولان ایجاد کرده‌اند. قطعا اگر روندهای غلط در کشور وجود نداشت، شاهد اتفاقات چند ماه گذشته در کشور نبودیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار