تعدادی از نمایندگان به نص صریح رهبری دخالت می‌کنند

سخنگوی شورای وحدت می‌گوید: در سفرهای استانی متوجه فریاد بلند گروه‌های سیاسی و غیرسیاسی نسبت به اعمال نظر نمایندگان در خصوص عزل و نصب‌ها شدیم.

تعدادی از نمایندگان به نص صریح رهبری دخالت می‌کنند

به گزارش زنهار؛ منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصول‌گرایان ضمن ارزیابی اقدامات نمایندگان مجلس یازدهم گفت: در حال حاضر شورای وحدت ارزیابی قطعی و انفرادی نسبت به نمایندگان فعلی مجلس ندارد اما در عملکرد کلی مجلس گام‌های مثبت و خوبی مشاهده می‌شود. البته در عین حال این تصور را داریم که گاهی مجلس یازدهم از حیطه خاص مسئولیتی خود برای نقش‌ آفرینی کوتاهی می‌کند و با وجود اینکه نباید نمایندگان به نص صریح مقام معظم رهبری ورود پیدا کنند اما برخی از زنان و مردان نماینده تقید ورود به نص صریح مقام معظم رهبری دارند که دخالت در اصل عزل و نصب‌ها در حوزه‌های انتخابی یکی از مصادیق این دخالت‌ها است.

 

او افزود: در حقیقت در سفرهای استانی متوجه فریاد بلند گروه‌های سیاسی و غیرسیاسی نسبت به اعمال نظر نمایندگان در خصوص عزل و نصب‌ها شدیم و فکر می‌کنم اگر نمایندگان نسبت به رویه‌ای که درباره عزل و نصب‌ها در پیش گرفته‌اند تجدیدنظر نکنند جامعه بازتاب منفی نسبت به این اقدام آنها خواهد داشت. در مجموع صحبت بنده درباره ترک فعل‌های صورت گرفته در مجلس و فعل‌هایی که باید انجام شود و نمی‌شود است.

متکی با اشاره به مشکلات کشور تصریح کرد: مورد دیگری که درباره مجلس مطرح است بحث کمک به دولت از طریق کارآمدی‌ها است. در حال حاضر کشور به دلیل وجود برخی مدیران ناکارآمد رنج می‌برد. کشور از عدم تغییر بسیاری از مدیران که هنوز به تحولات جدید دهن‌ کجی می‌کنند گله‌مند است. ما در بسیاری از ساختارهای اجرایی کشور تحول جدی مشاهده نمی‌کنیم.

عضو مرکزی شورای وحدت در واکنش به اینکه شورای مذکور در انتخابات مجلس دوازدهم، اصلاح‌طلبان را به عنوان رقیب انتخاباتی تلقی می‌کند یا خیر اظهار کرد: هنوز ارزیابی دقیق و جامعی از کف جامعه و فضای سیاسی نداریم. بنابراین برای ارائه فضای واقعی از کف جامعه باید کمی صبر و تأمل کنیم اما انتخابات برای مجموعه‌های سیاسی یک تکلیف اساسی است لذا فکر می‌کنم همه جریان‌ها به انتخابات مجلس دوازدهم چشم دوخته‌اند و خود را آماده می‌کنند.

متکی درباره جلسه خانه احزاب با نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه را در دستور کار خود قرار دادیم اما به این ترتیب نیست که الزاماً مورد اقدام واقع شده است. در حال حاضر اولویت خانه احزاب ارتباط با وزارت کشور و مجموعه‌های آن است. در همین راستا دیداری با وزیر کشور در دستور کار داریم. در حقیقت وحیدی به دنبال برگزاری نشستی با محوریت کمیته تحقیق پیرامون حوادث اخیر است که از رئیس خانه احزاب نیز دعوت کرد که در این جلسه حضور داشته باشد. بنابراین تماس با مسئولین را برای بیان نقطه نظرات خانه احزاب و همچنین دریافت رهنمودهای مسئولین در دستور کار داریم.

وزیر امور خارجه دولت نهم در واکنش به اینکه گفته می‌شود با توجه به آنچه در برجام و شورای حقوق بشر سازمان ملل اتفاق افتاده در حال حاضر اجماع جهانی علیه ایران شکل گرفته است خاطرنشان کرد: عبارت اجماع جهانی مخلوق آمریکا و متحدین آن است هیچ‌ وقت اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی شکل نگرفته است. متاسفانه برخی از دوستان اصلاح‌طلب در این دام غربی‌ها افتادند. در بحث هسته‌ای بیش از 140 کشور طی بیانیه‌ای صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای را تایید کردند و از ایران و حق این کشور در داشتن غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کردند. 

متکی در پایان یادآور شد: همچنین درباره اجماع جهانی مقام معظم رهبری فرمودند اجماع جهانی که غربی‌ها خلق کردند فریبی بیش نیست و جامعه جهانی آن 140 کشوری هستند که از فعالیت هسته‌ای ایران دفاع کردند. بنابراین اجماع جهانی بازی است که در نتیجه آن به دنبال منزوی کردن ایران هستند اما وقتی با کشورها صحبت می‌کنیم چنین نگاهی نسبت به ما وجود ندارد. نکته پایانی این است که نه تنها اجماع جهانی علیه ایران صورت نگرفته بلکه تلاش‌های غرب در این راستا و مواردی نظیر قطعنامه حقوق بشر ضمانت اجرایی ندارد و نمی‌تواند کار ساز باشد./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار