شولتس: روسیه پس از جنگ اوکراین باز هم بزرگترین کشور اروپا خواهد بود

صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه مسکو در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد، گفت که اگر روسیه جنگ را به پایان برساند، به عنوان بزرگترین کشور قاره اروپا این فرصت را خواهد داشت که دوباره با آلمان رابطه تجاری داشته باشد.

شولتس: روسیه پس از جنگ اوکراین باز هم بزرگترین کشور اروپا خواهد بود

به گزارش زنهار؛ اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در یک انجمن تجاری گفت که هر دولت روسی که به مخاصمات پایان دهد باید «فرصت ازسرگیری همکاری‌های اقتصادی را در زمانی که ممکن است، داشته باشد؛ اما اکنون وقتش نیست».

شولتس گفت که در حال حاضر روابط اروپا با روسیه رو به افول است و اتحادیه اروپا تحریم‌هایش علیه این کشور را افزایش می‌دهد، اما وقتی جنگ تمام شود روسیه همچنان بزرگترین کشور قاره اروپا خواهد بود و اروپا باید برای آن روز آمادگی کامل داشته باشد.

صدراعظم آلمان جنگ اوکراین را تلاش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای بازسازی امپراتوری روسیه دانست، تلاشی که به گفته شولتس نتیجه‌ای معکوس داشته و آینده این کشور را نابود می‌کند. او مسکو را به جنایت علیه غیرنظامیان اوکراین متهم کرد و گفت، روسیه نباید در جنگ اوکراین پیروز شود و «پیروز هم نخواهد شد».

این اظهارات اولاف شولتس پس از آن مطرح شد که در اوایل ماه میلادی جاری، سفیر آلمان در آمریکا ضمن اعتراف به دشواری‌های اقتصادی که کشورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، این مشکلات را هزینه ناچیز برای تبدیل دوباره آلمان به یک قدرت نظامی قاره اروپا دانست که در برابر روسیه موضعی تهاجمی‌تر داشته و به آمریکا نزدیک‌تر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار