جوزپ بورل: وضع تحریم‌های جدیدی امروز علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تداوم سیاست‌های مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و ادعای مشارکت در جنگ اوکراین اعلام کرد که تحریم‌های ضد ایرانی جدیدی در نشست شورای وزرای امور خارجه اتحادیه وضع خواهد شد.

جوزپ بورل: وضع تحریم‌های جدیدی امروز علیه ایران

به گزارش زنهار؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تداوم سیاست‌های مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و ادعای مشارکت در جنگ اوکراین اعلام کرد که تحریم‌های ضد ایرانی جدیدی در نشست شورای وزرای امور خارجه اتحادیه وضع خواهد شد.

جوسپ بورل این مطلب را در آستانه برگزاری نشست دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح کرد..

وی افزود که تحریم‌های جدید مربوط به مسائل حقوق بشری و آنچه او حمایت ایران از جنگ اوکراین نامید، است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «ایران می‌گوید که بعد از آغاز جنگ اوکراین، پهپاد به روسیه ارسال نکرده و برنامه‌ای هم برای ارسال موشک ندارد. باید ببینیم. »

دیپلمات‌های ارشد کشورهای اروپایی ۲۳ آبان ماه گذشته نیز در تداوم رویکرد مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، مسائل حقوق بشری را بهانه و ۲۹ شخصیت و ۳ نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های اتحادیه اضافه کردند. به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به ۱۲۶ شخصیت و ۱۱ نهاد رسید.

این اتحادیه و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را وضع کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر درمورد مواضع کشورهای اروپایی گفته بود: چند کشور معدود به رفتارهای سیاسی روی آورده اند  جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کنند و به چارچوب دیپلماتیک ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تحریم و استفاده از ابزارهای تحریمی ورق سوخته ای است که برای ایران کارامدی لازم را نخواهد داشت،ایران درمورد تحریم پاسخ متناسب و لازم را خواهد داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار