اردوغان: جنگنده بدون سرنشین ترکیه برای اولین بار به پرواز در می‌آید

رئیس جمهوری ترکیه گفت اولین جنگنده بدون سرنشین ترکیه به زودی احتمالا ظرف یک ماه به پرواز در می آید.

اردوغان: جنگنده بدون سرنشین ترکیه برای اولین بار به پرواز در می‌آید

به گزارش زنهار؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در جمع جوانان در شهر سامسون درباره ساخت اولین جنگنده بدون سرنشین ترکیه «بایراکتار کیزیل الما» گفت: زیاد طول نخواهد کشید. به گفته آقای سلجوق (بایراکتار) احتمالا ظرف یک ماه آماده پرواز خواهد بود.

اردوغان همچنین ادامه داد: دیگر شروع به ساخت موشک‌های خود کردیم. این امر نیز باعث هراس یونان می‌شود. یونان از اینکه امکان هدف قرار گرفتن آن است، می‌ترسد. البته که خواهد ترسید.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: اگر یونان آرام نگیرد و دست از اقدامات تشنج آمیز برندارد جنگنده‌ها و پهپادهای مسلح ترکیه، آتن را هدف می‌گیرند. ترکیه در این مسائل شوخی ندارد.

به گفته اردوغان، اگر یونان به مسلح ساختن جزایر دریای اژه ادامه دهد، ترکیه دست روی دست نمی‌گذارد.

روابط یونان و ترکیه از مدت‌ها پیش متشنج است و تنش‌ها درباره اتهامات ترکیه علیه یونان مبنی بر نظامی کردن جزایر یونانی در شرق دریای اژه بیشتر نیز شده است.

از آن طرف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان در ماه سپتامبر درباره تردید ترکیه نسبت به حاکمیت یونان بر جزایر دریای اژه هشدار داد.

اردوغان همچنین درباره عملیات‌های برون مرزی ترکیه نیز گفت: آمریکا به شمال سوریه ۴-۵ هزار تریلر سلاح و مهمات می‌فرستد. هرچند که بارها به آنها اعلام کردم ولی توجه نکردند. گفتم ببخشید ولی درحالی که ما با شما در ناتو متحد هستیم شما این اشتباه را در حق ما انجام می‌دهید و در کنار این گروه تروریستی قرار می‌گیرید. پس ما نیز کار خود را انجام می‌دهیم.

اردوغان در ادامه همچنین درباره ذخیره گاز در استان ساکاریا گفت: در ساکاریا ۵۴۰ میلیارد مترمربع ذخیره گاز طبیعی استخراج می‌کنیم. در رامان نیز روند ادامه دارد. اینها ما را از وابستگی به خارج از کشور نجات خواهد داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار