طرح جدید مجلس علیه فضای مجازی

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از آماده شدن طرحی مبنی بر پیگیری حقوقی اخبار کذب در فضای مجازی در این کمیسیون خبر داد.

طرح جدید مجلس علیه فضای مجازی

به گزارش زنهار؛ کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، از آماده شدن طرحی مبنی بر پیگیری حقوقی اخبار کذب در فضای مجازی در این کمیسیون خبر داد.

وی گفت: امروزه فضای مجازی تبدیل به یک بستری شده است که هر شخصی در هر عنوانی و بدون اطلاع از درست بودن یا نبودن خبری آن را نشر می دهد یا کسانی هستند که برای اهداف خود دست به خبرسازی و شایعه سازی می زنند که باید پاسخگو این حرکتشان باشند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس افزود: کمیسیون قضایی مجلس طرحی را تهیه و تدوین کرده است که هرکسی در فضای مجازی اخبار نادرستی را نشر دهد یا آن را بزرگنمایی کند باید پاسخگو عملکرد خود در دادگاه باشد و این موضوع برای فرد یا رسانه ای تفکیک قائل نیست و همه را دربرمی گیرد.

دلخوش تصریح کرد: این دست قوانین در همه کشورهای دنیا وجود دارد و کشور ما نیز باید از این دست قوانین وضع کند تا بتوانیم از نشر اخبار کذب در فضای مجازی جلوگیری کنیم. در حوادث اخیر هم شاهد نشر بیش از حد اخبار کذب در فضای مجازی بودیم که افرادی بدون تحقیق بر درست بودن یا نبودن خبر آن را انتشار دادند که باعث شد فضای جامعه ملتهب شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار